• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

در اختتامیه جشنواره گل سرخ در دانشگاه آزاد دماوند؛ غرفه های برتر معرفی شدند

در اختتامیه جشنواره گل سرخ در دانشگاه آزاد دماوند؛ غرفه های برتر معرفی شدند

مراسم اختتامیه جشنواره گل سرخ به همت کانون بین المللی علمی و فرهنگی راه نو و معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد دماوند با حضور مسئول امور دانشجویی سفارت کشورمان در تهران و ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند برگزار شد.

«عباس حسینی» دبیر کانون بین‌المللی علمی و فرهنگی راه نو هدف از برگزاری این جشنواره را شکوفایی استعداد مهاجرین در بخش‌های مختلف دانست و گفت: می‌خواستیم با برگزاری این جشنواره استعدادهای مهاجرین را به نمایش بگذاریم.

حسینی گفت: جشنواره گل سرخ را به مدت سه روز از تاریخ 11 الی 13 ثور برگزار کردیم و از تمام فعالین فرهنگی هنری مهاجرین دعوت کردیم تا دستاوردهایشان را در غرفه‌های این جشنواره که رایگان هم بودند به نمایش بگذارند.

وی افزود: حدود 30 غرفه در این جشنواره برپا شده و در بخش‌های فرهنگی، علمی، نقاشی، فیلمسازی، سنتور نوازی، ایستگاه رادیویی، غرفه سلامت، غرفه بنیاد قلم سبز و ... استعدادهایشان را به نمایش گذاشته‌اند. این غرفه‌داران از دانشجویان کاشان، قم، اصفهان و دماوند در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

محمود صفری ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند نیز در خصوص این جشنواره و غرفه‌های دانشجویان مهاجر گفت: غرفه بسیار منظم برگزار شد و من واقعا از دانشجویان فعال کشور همزبان که مهمان هستند تشکر می‌کنم مخصوصا دانشجویانی که از استان‌های اصفهان، قم و کاشان تشریف آوردند. در این غرفه‌‌ها انواع و اقسام محصولات فرهنگی و هنری، هنرهای تجسمی موجود بود.

صفری گفت: حدود 100 نفر دانشجوی افغانستانی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. هدف ما نیز از همکاری در برگزاری این جشنواره تبادل فرهنگی و انقلابی بود. استقبال از این جشنواره نیز بسیار بالا بود چه از دانشجویان همین دانشگاه و چه از سراسر دانشگاه‌های کشور از این جشنواره بازدید کرده‌اند.

وی تاکید کرد: خوشبختانه دانشجویان افغانستانی در شرق تهران بسیار فعال هستند و اگر بگوئیم که از خود دانشجویان ایرانی فعال‌تر هستند گزافه‌گویی نکرده‌ام.

محمود صفری ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند همچنین در سخنانی کوتاه در مراسم اختتامیه این جشنواره ضمن استقبال از برگزاری چنین جشنواره‌هایی به فرهنگ مشترک نوروز میان مردم ایران و افغانستان اشاره کرد.

صفری با انتقاد از عدم وجود هفت‌سین در غرفه‌های جشنواره گل سرخ گفت: همه ما به دنبال غرفه‌ای به نام هفت سین در این جشنواره بودیم و ایکاش موجود بود. ما هفت سین را می‌چینیم برای آمدن گل سرخ و رسیدن فصل بهار.

حیدری نماینده کانون بین‌المللی علمی و فرهنگی راه نو نیز در مراسم اختتامیه این جشنواره ضمن تقدیر و تشکر از حمایت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند جهت برگزاری هرچه بهتر این جشنواره حضور مهمانان را خیر مقدم گفت.

جمال انصاری مسئول بخش دانشجویی سفارت افغانستان نیز در اختتامیه جشنواره گل سرخ اظهار داشت: ایران و افغانستان مولفه‌های بسیاری برای فرهنگ مشترک دارند و نگاه ما ایران نگاه عاشقانه است. ما دارای سرنوشت مشترک و یگانگی فرهنگی هستیم. ما باید برای شناخت یکدیگر بیشتر تلاش کنیم.

انصاری تاکید کرد: ایران و افغانستان عضو یک خانواده و دو روح در یک بدن هستند. امروزه در بین دو کشور همکاری‌های خوبی در عرصه علمی و فرهنگی وجود دارد. امروز نگاه ایران و دانشگاه‌های ایران به دانشجویان افغانستانی باید نگاه استراتژیک و راهبردی باشد. حضور دانشجویان و نخبگان مهاجر در ایران یک سرمایه ارزشمند است. توجه به جامعه دانشجویی و حمایت از برنامه‌های آموزشی، علمی و فرهنگی، حمایت از روابط دو کشور و وحدت و همدلی است. ما هرچه در عرصه فرهنگی سرمایه‌گذاری کنیم کم است.

در حاشیه این جشنواره اجرای حرکات ورزشی توسط ورزشکاران مهاجر نیز انجام شد.

مراسم اختتامیه جشنواره گل سرخ با سخنرانی جمال انصاری، دکتر محمود صفری همراه بود و در ادامه دو اجرای تئاتر کاری از هنرمندان گروه آرشا و دراج و یک نمایش کاری از گروه فصل پنجم به نمایش در آمد. گروه موسیقی رایان بند نیز اجراهای متفاوتی را به نمایش در آورد.

در پایان این مراسم از 4 غرفه برتر تقدیر به عمل آمد و تندیس جشنواره به آنان اهدا شد این 4 غرفه برتر عبارتند از: غرفه رادیو بهار ملی به مدیریت صفیه علیزاده، غرفه ورزشی آقای موسی حسینی، غرفه واحد کرج کانون باختر جعفر محمدی و آقای فیروز اکبری به نمایندگی از تمام غرفه‌های اصفهان.

همچنین به پاس قدردانی از حضور دیگر غرفه‌داران در این جشنواره لوح تقدیری به آنان اهدا شد.

  پربازدید ترین