• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

12 درصد آرای انتخابات پارلمانی ولایت کابل مفقود شده است

 12 درصد آرای انتخابات پارلمانی ولایت کابل مفقود شده است

مسئولان کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی کشور می‌گویند که 12 درصد آرای انتخابات پارلمانی ولایت کابل گم است و نتایج نهایی انتخابات این ولایت براساس 88 درصد کل آرا اعلام می‌شود.

محمدقاسم الیاسی، منشی و سخن‌گوی این کمیسیون گفت که این کمیسیون بارها روی مشخص‌شدن این تعداد آرا از اعضای کمیسیون‌های پیشین انتخاباتی خواهان وضاحت شده اما تا کنون پاسخی دریافت نکرده است.

آقای الیاسی افزود: «این تعداد آرا که گم است، به هر حال کارکرد کمیسیون‌های پیشین بوده است. ما تصمیم مان را بر اساس آن چیزی که در آرشیف‌ها در اختیار ما بوده است،‌ گرفته‌ایم.»

او تأکید کرد که هم‌اکنون اعلام نتایج نهایی پارلمانی حوزه‌ی انتخاباتی ولایت کابل بر اساس 88 درصد «ممکن‌ترین گزینه» می‌باشد.

این در حالی است که کمیسیون شکایات انتخاباتی حدود پنج روز پیش (سه‌شنبه، 17 ثور) اعلام کرد که این کمیسیون یافته‌ها و فیصله‌هایش در مورد انتخابات پارلمانی ولایت کابل را نهایی کرده و به کمیسیون مستقل انتخابات فرستاده است.

پس از آن عبدالعزیز ابراهیمی، معاون سخن‌گوی کمیسیون مستقل انتخابات نیز به روزنامه اطلاعات روز تأیید کرد که کمیسیون شکایات انتخاباتی یافته‌ها و فیصله‌های‌شان را به کمیسیون انتخابات فرستاده است.

آقای ابراهیمی گفته بود که کار تطبیقات این فیصله شروع شده و طی «چند روز آینده» نتایج نهایی انتخابات پارلمانی این حوزه اعلام می‌شود.

از سویی هم، کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات انتخاباتی حدود 16 روز پیش (یک‌شنبه، 8 ثور) اعلام کرده بود که تمام بررسی‌ها، تفتیش و بازشماری‌های انجام شده‌ی آرای انتخابات پارلمانی ولایت کابل را لغو و روند تفتیش و بازشماری آن از سر گرفته می‌شود.

انتخابات پارلمانی کشور حدود هفت ماه پیش (28 و 29 میزان سال گذشته‌ی خورشیدی) در 32 ولایت کشور و در ولایت قندهار نیز به تاریخ پنجم عقرب برگزار شد. انتخابات در غزنی بنا بر مشکلات سیاسی تا کنون برگزار نشده است.

  پربازدید ترین