• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

امریکا بزودی براساس توافق و یا به زور افغانستان را ترک خواهد کرد

امریکا بزودی براساس توافق و یا به زور افغانستان را ترک خواهد کرد

شیرمحمد عباس ستانکزی رئیس هیات مذاکره کننده طالبان در قطر گفته است که امریکا در افغانستان در آستانه شکست قرار دارد و بزودی براساس توافق و یا به زور افغانستان را ترک خواهد کرد.
 
این اظهارات رئیس تیم مذاکره طالبان در دوحه قطر در حالی صورت می‌گیرد که  دور ششم از مذاکرات امریکا با طالبان بدون هیچ دستاوردی در قطر پایان یافته است.
 
در تازه ترین مورد "شیر محمد عباس استانکزی" در گردهمایی بزرگ داشت از پیروزی مجاهدین و شکست شوروی سابق در دوحه قطر، شجاعت مردم افغانستان برای شکست انگلستان، اِشغال شوروی و مقاومت علیه حضور نظامی خارجی کنونی را نیز تحسین کرد.
 
وی اظهار داشت: خدا به ما کمک کرد تا 3 ابر قدرت را در قرن گذشته شکست دهیم. سومین ابر قدرتی که اکنون با آن مواجه هستیم نیز انشالله در آستانه شکست قرار دارد. بزودی خواهید شنید که آن‌ها نیز به خواست خود و یا به زور از افغانستان خارج خواهند شد.
 
رئیس هیئت مذاکره‌کننده طالبان گفت: از خدا می‌خواهیم که امریکایی‌ها به گونه‌ای خارج شوند که منجر به صلح و ثبات در افغانستان شود تا یک نظام اسلامی در افغانستان تشکیل شده و دیگر بین افغان‌ها خونریزی نباشد.
 
استانکزی با انتقاد از «اشرف غنی» رئیس جمهورکشور وی را مشابه رهبران حامی رژیم کمونیستی کابل دانسته است که از مسکو در زمان اشغال افغانستان توسط شوروی حمایت می شد.
 
وی با اشاره به اینکه غنی در زمان اشغال افغانستان در خارج از این کشور زندگی می‌کرده نیز گفت، غنی در جهاد شرکت نکرده اما از آن اعتبار گرفته و می‌گوید «من افغان هستم و ما روس‌ها را شکست دادیم». گفتنی است که رئیس جمهور افغانستان پس از سقوط رژیم طالبان در پی حمله آمریکا به کابل بازگشت.
 
او خطاب به مردم گفته است که شما خواهید دید انشالله فردا نیز که امریکایی‌ها شکست خوردند اشرف غنی و کرزی که دست نشانده امریکا هستند و توسط واشنگتن به قدرت رسیدند مدعی می‌شوند که افغان هستند و امریکایی‌ها را شکست دادند.

  پربازدید ترین