• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

واکنش تند دبیرکل حزب ملت افغانستان به اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی مملو از تقلب کابل

واکنش تند دبیرکل حزب ملت افغانستان به اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی مملو از تقلب کابل

اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی حوزه کابل با اعتراضات گسترده‌ای مواجه شده است؛ جعفر مهدوی دبیرکل حزب ملت افغانستان ضمن انتقاد از نتایج نهایی انتخابات پارلمانی کابل گفت: مردم ما میدانند که جدای از انتحار هدفمندانه مرکز توزیع تذکره و ممانعت از اخذ تذکره و سهولت برای ثبت نام و... که باعث عدم ثبت نام بخش وسیعی از مردم در غرب کابل گردید، فاشیزم و استبداد برای محروم کردن بخش قابل توجهی از مدنی ترین شهروندان این سرزمین یعنی مردم هزاره برای داشتن نمایندگانی متعهد و شایسته در مجلس نمایندگان از هیچ کوششی دریغ نورزید.

متن بیانیه دبیرکل حزب ملت افغانستان به شرح ذیل می باشد:
بسم الله الرحمن الرحیم
با اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی مملو از تقلب در ولایت کابل یک قدم به مرگ دموکراسی و حاکمیت مردم سالاری و تحکیم فاشیزم و استبداد در افغانستان نزدیک شدیم.

من افتخار مینمایم دوران کاری وکالت خود را در دفاع از حقوق ومنافع مردم خویش سپری نموده واز هیچگونه سعی وتلاش در این راستا دریغ نورزیده ام. از پیگیری واحکام کوچک ترین کار"عرایض" مردم تامقابله با مافیای زمین وحمایت ومعرفی نسل جوان در ادارات حکومتی وفراهم کردن زمینه های نشست رو در رو مردم وموکلین با ادارات دولتی جهت حل مشکل شان وبلند کردن صدای مردم از تریبون خانه ملت وجلوگیری از تضییع حق مسلم آنها در ادارات دولتی و ارگان های امنیتی و ایستادگی در برابر اعمال تبعیض وستم حکومت فاشیست برعلیه مردم هزاره و... همه و همه ی اینها را مدیون قدرت واعتبار" اعتماد مردم" در قالب رایی است  که مردم به من داده اند، میدانم ؛ فلذا تلاش کردم تا عزت واقتدار مردمم را بحیث یک نماینده واقعی مردم حفظ کنم.

مردم ما میدانند که جدای از انتحار هدفمندانه مرکز توزیع تذکره و ممانعت از اخذ تذکره و سهولت برای ثبت نام و... که باعث عدم ثبت نام بخش وسیعی از مردم در غرب کابل گردید، فاشیزم و استبداد برای محروم کردن بخش قابل توجهی از مدنی ترین شهروندان این سرزمین یعنی مردم هزاره برای داشتن نمایندگانی متعهد و شایسته در مجلس نمایندگان از هیچ کوششی دریغ نورزید. علی رغم تمام مهندسی گسترده و پیچیده انتخابات پارلمانی در سراسر کشور و مخصوصا ولایت کابل و سپس تقرر غیر قانونی و گماشتن عوامل و کوتوله های همراه و همسو با سیاست های فاشیستی حلقه ارگ در ولسی جرگه ،مشرانو جرگه و تصفیه بدنه حکومت (مخصوصا در سکتور امنیتی )از حضور کدرهای متخصص و متعهد مردم هزاره، جملگی حکایت از آن دارد که فاشیزم با تمام قوا به سمت نهادینه کردن استبداد و دیکتاتوری در حرکت است. لیست نتایج نهایی انتخابات پارلمانی ولایت کابل بر اساس معلومات منابع موثق و دقیق ما با فشار و مهندسی حلقه فاشیستی ارگ از طرق مختلف و پیچیده منجمله مفقود اعلام کردن اکثریت آرای غرب کابل و... صورت گرفته نه بر اساس رای واقعی مردم! و لیست اعلان شده طی بیست و چهار ساعت  گذشته در پشت دروازه های بسته ارگ تنظیم و اعلان شده است.

فلذا ما این نتایج متقلبانه را نپذیرفته و مسولیت محروم کردن سیستماتیک  مردم هزاره برای داشتن نمایندگان واقعی شان در مجلس نمایندگان را برعهده حلقه فاشیستی حاکم بر ارگ، مزدوران هزاره نمای پشت دروازه های ارگ و کمیشنران معامله گر کمسیونهای انتخاباتی می دانیم.

 من از مردمی که اعتماد کردند و مشکلات وتهدیدات امنیتی را به جان قبول کرده به پای صندوق های رای  آمدند صمیمانه سپاسگزاری مینمایم.

امابه مردم خود اطمینان میدهم راهی که در پیش گرفتیم هرچند طولانی، پرچالش و دشوار است اما با تمام توان وانگیزه مضاعف برسر داعیه عدالتخواهی خود استوار ایستاده ایم وکما کان افتخار دارم که مورد اعتماد مردم خویش بوده و در دفاع از حقوق ومنافع شما تلاش خواهم کرد و هیچ جغد شومی نمی تواند صدای عدالتخواهی مردم مان را خفه نماید؛ هستیم بر آن عهدی که بستیم.
                           
والسلام علی من اتبع الهدی
جعفر مهدوی
دبیرکل حزب ملت افغانستان
عضو شورای عالی مردمی جنبش روشنایی
کابل - 25 ثور1398

  پربازدید ترین