• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دانشجوی متهم به لت وکوب یک دختر در دانشگاه کابل، بازداشت شد

 دانشجوی متهم به لت وکوب یک دختر در دانشگاه کابل، بازداشت شد

فرماندهی پولیس کابل اعلام کرد که یک نفر را در پیوند به قضیه‌ی لت‌وکوب یک دانش‌جوی دختر در دانشگاه کابل بازداشت کرده است.

بصیر مجاهد، سخن‌گوی فرماندهی پولیس کابل گفت که جاهد فرزند عزیزالدین، دانشجوی دانشکده‌ی شرعیات دانشگاه کابل به اتهام لت‌وکوب یک دانشجوی دختر در این دانشگاه روز سه‌شنبه (24 ثور) از مربوطات حوزه‌ی سوم امنیتی شهر کابل بازداشت شده است.

آقای مجاهد همچنان گفت که فرد بازداشت شده متهم است که به تاریخ پنجم ثور بصیره اختر، دانشجوی دانشکده‌ی حقوق دانشگاه کابل را در داخل این دانشگاه لت‌وکوب کرده است.

گفتنی است که یک دانشجوی دختر دانشگاه کابل پیشتر ادعا کرده بود که از سوی یک دانشجوی مرد در این دانشگاه مورد لت‌وکوب قرار گرفته و به مرگ تهدید شده است.

به دنبال آن، دانشگاه کابل اعلام کرده بود که بررسی ادعای لت‌وکوب دانشجو و شناسایی عاملان آن از اولویت این دانشگاه است و با عاملان این قضیه به صورت شفاف، عادلانه و جدی برخورد خواهد شد.

این دانشگاه همچنان گفته بود که این قضیه از زمانی که رخ داده در حال پی‌گیری است و نهادهای امنیتی نیز در حال تحقیق در مورد جزئیات آن می‌باشند.

در یک اعلامیه‌ی دانشگاه کابل گفته شده بود: «ما به جامعه‌ی اکادمیک، مردم کشور و محصلین اطمینان می‌دهیم که هیچ‌گونه تعلل و کوتاهی در مورد رسیدگی به این پرونده صورت نمی‌گیرد و با عاملین برخورد جدی صورت خواهد گرفت.»

دانشگاه کابل در این اعلامیه تصریح کرده بود که رهبری این دانشگاه به‌خاطر تأمین «نظم و دسپلین» و مشارکت دانشجویان در تمام روند تأمین حاکمیت قانون، تأمین شفافیت و تصمیم‌گیری‌های مهم در این دانشگاه، نمایندگان انتخابی دانشجویان را در تمام روندهای تصمیم‌گیری دخیل ساخته و این دانشجویان نقش جدی در تصمیم‌گیری‌ها بازی می‌کنند.

  پربازدید ترین