• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

در انتخابات ریاست جمهوری از بایومتریک استفاده نمی شود

در انتخابات ریاست جمهوری از بایومتریک استفاده نمی شود

اسناد که بدسترس رسانه‌ها قرار گرفته است که نشان می دهد که کمیسیون مستقل انتخابات تصمیم دارد تا در انتخابات ریاست جمهوری آینده در روند رای گیری، از دستگاه بایومتریک استفاده نخواهد شد. سفارت امریکا نیز در مورد این تصمیم واکنش نشان داده است.

اسناد که از این کمیسیون به تلویزیون یک رسیده نشان می دهد که عضوهای کمیسیون مستقل انتخابات فیصله کرده اند که تعدیل در بند دوم ماده 19 قانون انتخابات که در آن استفاده از تکنالوژی در روز انتخابات مطرح است، قابل تطبیق نمی‌باشد.

در این فیصله‌نامه کمیسیون مستقل انتخابات، تاکید شده که فهرست قبلی رای دهنده گان انتخابات ‍‍‍پارلمانی، بار دیگر مورد تایید و پس از اصلاحات مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

سفارت امریکا نیز با پخش خبرنامه از اعلام نتایج نهایی کابل استقبال کرده و در مورد انتخابات ریاست جمهوری نگاشته است: «با درنظرداشت به فیصله دهم ماه می میلادی از سوی کمیسیون مستقل انتخابات، این روش در انتخابات ریاست جمهوری سال 2019 قابل تطبیق می‌باشد.»

این سفارت همچنان از کمیسیون مستقل انتخابات خواسته است که توجه اش را برای آماده گی انتخابات ریاست جمهوری ماه سپتامبر بیشتر کند که شامل ایجاد درخواست بودیجه مطابق طرح عملی ، استخدام و آموزش کارمندان برای ثبت نام و آماده گی ها و هماهنگی با نهادهای امنیتی می شود.

این سفارت بر شفافیت انتخابات تاکید کرده افزوده است که امریکا آماده ادامه حمایت از روند انتخابات ریاست جمهوری افغانستان است.

  پربازدید ترین