• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

جلسۀ سرقوماندانی اعلی قوای مسلح روی امنیت انتخابات آینده بحث نمود

جلسۀ سرقوماندانی اعلی قوای مسلح روی امنیت انتخابات آینده بحث نمود

مسوولان کمیسیون مستقل انتخابات روز شنبه (28 ثور) در نشست سرقوماندانی اعلای قوای مسلح، تقویم انتخاباتی را به نهادهای امنیتی به هدف اتخاذ تدابیر و تهیه پلان امنیتی برای انتخابات پیش‌رو سپرده است.

ارگ ریاست جمهوری در خبرنامه‌ای اعلام کرده است که نشست سرقوماندانی اعلای قوای مسلح تحت ریاست محمداشرف غنی، رییس جمهور کشور، برای بحث روی اتخاذ تدابیر بهتر به هدف تأمین امنیت انتخابات آینده ریاست جمهوری، شوراهای ولایتی و انتخابات پارلمان ولایت غزنی در ارگ ریاست جمهوری برگزار شده است.

به نقل از خبرنامه، در این نشست مسوولان کمیسیون مستقل انتخابات، تقویم انتخاباتی را به رهبری نهادهای امنیتی و دفاعی پیش‌کش کرد‌ه‌اند و رهبری نهادهای امنیتی از تأمین امنیت انتخابات اطمینان داده و حمایت کامل خود را از تمامی روند انتخابات اعلام کرده‌اند.

ارگ ریاست جمهوری هم‌چنان گفته است که نشست سرقوماندانی اعلای قوای مسلح، فیصله کرده است که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور امنیت انتخابات ریاست جمهوری را همانند انتخابات پارلمانی گذشته تأمین کنند و از آغاز تا انجام این روند با کمیسیون‌های انتخاباتی همکار باشند.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شوراهای ولایتی و انتخابات پارلمانی ولایت غزنی در ششم میزان برگزار شود. یکی از چالش‌های جدی این سه انتخابات مسأله تأمین امنیت روند و روز انتخابات خوانده می‌شود.

در انتخابات ریاست جمهوری 18 نفر برای تصدی کرسی ریاست جمهوری نام‌نویسی کرده‌اند. محمداشرف غنی، عبدالله عبدالله، محمدحنیف اتمر،‌ رحمت‌الله نبیل، احمدولی مسعود، عبداللطیف پدرام، غلام‌فاروق نجرابی،‌ گلبدین حکمتیار،‌ عبدالحکیم تورسن، سیدنورالله جلیلی، عنایت‌الله حفیظ، زلمی رسول، نورالحق علومی، محمدشهاب حکیمی، فرامرز تمنا، محمدابراهیم الکوزی، نورالرحمان لیوال و شیدامحمد ابدالی برای پیروزی در انتخابات ششم میزان و سرانجام تصدی کرسی ریاست جمهوری با هم رقابت خواهند کرد.

  پربازدید ترین