• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

نشست امروزی مجلس نیز نتوانست موضوع «رای جنجالی» را حل کند

نشست امروزی مجلس نیز نتوانست موضوع «رای جنجالی» را حل کند

نشست امروز مجلس نماینده‌گان نیز بی‌نتیجه پایان یافت و به رأی‌گذاشتن یک رأی جنجالی در نشست عمومی اعضای این مجلس را باز هم به دو دسته تقسیم کرد.

کمیتۀ حل اختلاف میان اعضای مجلس نماینده‌گان امروز یک رأی جنجالی را در نشست عمومی این مجلس به گونۀ علنی به رأی‌گیری گذاشت و 130 نماینده با بلندکردن کارت سبز این رأی را تأیید کرده‌اند‌، اما شمار دیگری آنان این رأی را نادرست می‌خوانند و می‌گویند که فیصلۀ این کمیته را نمی‌پذیرند.

آن شمار اعضای مجلس نماینده‌‌گان که این رأی را تأیید کرده‌اند، میررحمان رحمانی را برندۀ کرسی ریاست مجلس می‌خوانند و می‌گویند که نشست‌های عمومی مجلس از روز شنبۀ هفتۀ آینده به گونۀ عادی برگزار خواهد شد، اما شمار دیگر آنان بر برگزاری دوبارۀ انتخابات برای گزینش رئیس جدید تأکید می‌کنند.

نصاب امروز مجلس نماینده‌گان اعلام نشد.

عبدالقیوم سجادی، که در نخست پشبرد مجلس و چگونگی به رأی‌گذاشتن یک رأی جنجالی را به دوش داشت به رسانه‌ها می‌گوید که 130 نماینده میررحمان رحمانی را برندۀ ریاست مجلس می‌دانند و از آقای رحمانی می‌خواهد که باید از حق خود دفاع کند.

آقای سجادی می‌گوید که میررحمان رحمانی، برای چندمین‌بار از سوی شماری از نماینده‌گان، کمیتۀ حل اختلاف و هم‌چنان در رأی‌گیری علنی به حیث رئیس مجلس انتخاب شده‌است.

آقای سجادی می‌گوید که شماری از نماینده‌گان از بهر منافع شخصی‌ و قومی مجلس را به گروگان گرفته‌اند و نمی‌خواهند این بن‌بست پایان یابد.

اما کمال ناصر اصولی رقیب آقای رحمانی در انتخابات دور نخست و دور دوم گزینش رئیس، کار کمیتۀ حل اختلاف را یک‌طرفه می‌داند و می‌گوید که این کمیته حق گرفتن تصمیم از سوی تمامی اعضای مجلس را ندارد.

با این همه برخی از اعضای مجلس تنش‌ها میان اعضای این مجلس را چیزی تازه‌یی نمی‌دانند و می‌گویند که حتی در پارلمان‌های جهان نیز این‌گونه جنجال‌ها وجود دارد.

اختلاف‌ها میان اعضای مجلس نماینده‌گان از روز شنبه و پس از برگزاری دومین دور انتخابات برای گزینش رئیس و برنده اعلام‌شدن آقای رحمانی به حیث رئیس مجلس آغاز شد و با گذشت شش روز هنوز هم پا برجاست.

  پربازدید ترین