• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

آغاز همزمان طرح آمایش 14 و تمدید و صدور پروانه کار موقت مهاجرین افغانستانی در 15 ولایت ایران

آغاز همزمان طرح آمایش 14 و تمدید و صدور پروانه کار موقت مهاجرین افغانستانی در 15 ولایت ایران

مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران، از آغاز اجرای همزمان طرح آمایش 14 و تمدید و صدور پروانه کار موقت (کارت کار) مهاجرین افغانستانی در 15 ولایت این کشور خبر داد.

محسن ابراهیمی در مورد جزییات این طرح اظهار داشته است: "با موافقت کمیسیون محترم ساماندهی اتباع خارجی وزارت کشور و همزمان با اجرای طرح آمایش 14، از هفتم خرداد(جوزا) به مدت 75 روز در 15 استان مشمول، طرح تمدید و صدور پروانه کار موقت (کارت کار) اتباع افغانستانی از طریق دفاتر خدمات، اقامت و اشتغال انجام می‌پذیرد".
 
بنا به اعلام مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران، طرح همزمان آمایش 14 و تمدید و صدور پروانه کار موقت (کارت کار) اتباع خارجی در ولایت‌های تهران، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان، فارس، کرمان، یزد، سمنان، مرکزی، قم، البرز، قزوین، گلستان، بوشهر و هرمزگان اجرا خواهد شد.
 
وی افزود: هزینه تمدید پروانه موقت کار برای یک‌سال، مبلغ دو میلیون و 850 هزار ریال و صدور پروانه کار موقت، مبلغ 4 میلیون ریال واریز به حساب خزانه تعیین شده است.
 
این در حالی است که پیش از این، طرح تمدید و صدور پروانه کار موقت مهاجرین افغانستانی در جمهوری اسلامی ایران در سال 1397، از ابتدا تا 30 ماه دلو برگزار شده بود، اما این طرح در سال 98، با مدیریت جدید اداره کل اشتغال اتباع خارجی از دیروز سه‌شنبه (7 جوزا) آغاز شده است.
 
نکته قابل توجه این‌که هزینه‌های تمدید و صدور پروانه کار موقت مهاجرین در ایران به همان میزان سال گذشته بوده و هیچ تغییری نکرده است.

  پربازدید ترین