• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اجرای طرح سنجش و ارتقاء سلامت مهاجرین افغانستانی هم زمان با اجرای طرح آمایش 14 در ایران

اجرای طرح سنجش و ارتقاء سلامت مهاجرین افغانستانی هم زمان با اجرای طرح آمایش 14 در ایران

هم‌زمان با آغاز اجرای طرح آمایش 14 مهاجرین خارجی در جمهوری اسلامی ایران، اداره کل اموراتباع و مهاجرین خارجی وزارت داخله ایران از امضای تفاهم‌نامه اجرای طرح سنجش و ارتقاء سلامت پناهندگان و مهاجرین خارجی با مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سه ولایت این کشور خبر داده است.

در یک خبرنامه روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت داخله ایران آمده است که این تفاهم‌نامه روز یک‌شنبه(5 جوزا) میان مهدی محمودی، مدیرکل این اداره و دکتر گویا، رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این کشور امضاء گردیده است.

دکتر گویا در جریان امضای این تفاهم‌نامه، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات سال‌های گذشته خود در خصوص طرح سنجش و ارتقاء سلامت پناهندگان گفت که
در این طرح نسبت به بیماریابی سالانه سل در جمعیت مهاجرین افغانستانی ساکن در سه ولایت‌ خراسان رضوی، کرمان و یزد و درمان بیماران شناسایی شده در این برنامه اقدام خواهد شد.

دکتر محمودی، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت داخله ایران نیز در سخنانی به همزمان شدن طرح آمایش 14 و انعقاد قرارداد تفاهم‌نامه طرح سنجش سلامت اشاره کرد و گفت، این امور با هدف خدمات‌رسانی به پناهندگان و مهاجرین خارجی انجام  می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد که در همین راستا، دو ولایت قم و سیستان و بلوچستان نیز به این گروه هدف طرح سنجش سلامت افزوده شوند.

محموی خاطرنشان کرد که انتظار می‌رود در آینده با در نظر گرفتن منابع مالی، پوشش عملیات غربالگری و بیماریابی حتی به 15 ولایت ایران تعمیم یابد.

این در حالی است که طرح آمایش 14 مهاجرین خارجی به شمول مهاجرین افغانستانی در سال 1398 از روز گذشته(سه‌شنبه، 7 جوزا) در 15 ولایت ایران آغاز شده است. هم‌زمان با آغاز این طرح، طرح تمدید و یا صدور پروانه کار موقت(کارت کار) مهاجرین نیز از سوی اداره کل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران آغاز شده است.

  پربازدید ترین