• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

امام خمینی قبل از این که رهبر سیاسی باشد، یک بیدارکننده در جهان اسلام بود

امام خمینی قبل از این که رهبر سیاسی باشد، یک بیدارکننده در جهان اسلام بود

هم‌زمان با فرا رسیدن سی‌امین سالگرد ارتحال ملکوتی عالم ربانی و رهبر کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره)، شورای اخوت اسلامی ولایت بلخ با حضور صدها تن از علمای اهل سنت و اهل تشیع، یاد و نام این شخصیت بزرگ اسلامی را گرامی داشت.

صدها تن از علمای اهل سنت و شیعه روز یک‌شنبه(12 جوزا) با حضور در مسجد سلطانیه شهر مزارشریف، خواستار وحدت مسلمین و رهبری سالم در کشورهای اسلامی شدند.
 
در کنار برگزاری این مراسم، اسامی برندگان مسابقات عکاسی "قدس؛ نماد وحدت" و مسابقه کتاب‌خوانی "در سوگ آفتاب" به ابتکار شورای اخوت اسلامی و دفتر نمایندگانی مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان در شهر مزارشریف نیز اعلام شد.
 
امیرمحمد ضیایی، مشاور دینی ریاست اجرایی حکومت در صفحات شمال و معاون شورای اخوت اسلامی ولایت بلخ در مورد گرامی‌داشت از شخصیت امام خمینی(ره) می‌گوید: امام خمینی قبل از این‌که رهبر سیاسی باشد، یک مرجع دینی، عالم و بیدارکننده در جهان اسلام بود و به همین دلیل، مردم و شورای اخوت اسلامی ولایت بلخ همه ساله از سالروز رحلت ایشان تجلیل می‌نماید.
 
وی افزود، به خاطر زحمات و کارکردهای امام خمینی(ره) برای ایجاد برادری در میان مسلمانان، از سالروز ارتحال ایشان توسط مسلمانان تجلیل به عمل می‌آید.
 
به گفته این عالم دینی، هدف از برگزاری همایش رحلت امام خمینی(ره)، حضور علمای اهل تسنن و تشیع در کنار هم، به عنوان نمادی از اخوت در جامعه افغانستان است تا این انگیزه در همه کشورهای اسلامی به وجود بیاید و هم‌صدا و متحد شوند.
 
وی خاطرنشان کرد، وحدت و هم‌پارچگی در میان مسلمانان سبب از بین رفتن ناأمنی و جنگ می‌شود و اگر مردم روحیه وحدت و انگیزه برادری داشته باشند، جنگ در کشور پایان خواهد یافت.
 
نورعلی زکی، مدیر مدرسه عالی محمد جعفر صادق(ع) نیز پیرامون اخوت و برادری میان مسلمانان گفت: "وحدت در بین مسلمانان یکانه کلید برای سعادت دنیا اسلام است و وحدت میان اسلام واجب و تفرقه در بین مسلمانان حرام است".
 
وی افزود: "وحدت شاهراه سعادت در اسلام بوده که باید از تفرقه و جدایی پرهیز نمایم تا تمام مشکلات کشور از بین رفته، به جای‌ آن برادری، اخوت، سعادت، پیروزی و پیشرفت داشته باشیم".

  پربازدید ترین