• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

«زلمی خلیلزاد» با «حامد کرزی» رئیس جمهور سابق کشورمان دیدار کرد

«زلمی خلیلزاد» با «حامد کرزی» رئیس جمهور سابق کشورمان دیدار کرد

حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور  و زلمی خلیل‌زاد درباره راه‌های پایان دادن به جنگ و برقراری صلح در افغانستان دیدار کردند.

حامد کرزی رییس، جمهور پیشین در دیداراش با زلمی خلیل‌زاد، خواستار پایان خشونت‌ها و برطرفی نگرانی شهروندان کشور از مبهم بودن تلاش‌های صلح شده است.

کریم خرم، مسئول دفتر، رییس جمهور پیشین بیان می‌دارد: “سر از این بسیار تاکید شد که پایان آوردن سطح خشونت و حتا خاتمه بخشیدن به خشونت از هر جانب که این بسیار مهم است، چون در جریان پروسه صلح انفجار ها و بمباردان ها ضرر میرساند به صلح.”

فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان در هشتمین دور سفرهایش به کشورهای منطقه و جهان، برای دیدار وگفت‌وگو در مورد پیشرفت‌ها و تلاش‌هایش در روند صلح، برای گفت‌وگو با رهبران حکومت، سیاسیون و دیگر اقشار جامعه، شام روز (یکشنبه، 19 جوزا) وارد کابل شد.

قرار است آقای خلیل‌زاد پس از دیدار با مقام‌های افغان با نمانیده‌گان طالبان در قطر دیدار کند، اما محور این دور گفت‌وگوها چه خواهد بود؟

وحیده مژده، یک تن فعال سیاسی در این مورد می‌گوید: “یکی خروج نظامیان خارجی و دوم عدم استفاده گروه‌های تروریستی از افغانستان، این دو هنوز حل نشده و به نظر می‌رسد در دور هفتم یک توافق روی آن صورت گیرد.”

این سفر آقای خلیل‌زاد در حالی به کابل صورت می‌گیرد که از این پیش وی برای ششمین‌بار، با نماینده‌گان طالبان در مورد صلح افغانستان در شهر دوحه پایتخت قطر دیدار کرده است.

  پربازدید ترین