• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

حمله گسترده گروه طالبان به ولسوالی خواجه غار ولایت تخار

حمله گسترده گروه طالبان به ولسوالی خواجه غار ولایت تخار

منابع محلی ولایت تخار در شمال شرق کشور تایید کرده‌اند که از بامداد امروز مرکز ولسوالی خواجه غار هدف حمله گسترده افراد گروه طالبان قرار گرفته است.

حمله طالبان به مرکز ولسوالی خواجه غار حوالی ساعت یک و نیم بامداد امروز، چهارشنبه (22 جوزا/خرداد) از چندین محور آغاز شد.

بعضی منابع محلی گفته‌اند که طالبان موفق به تصرف مرکز ولسوالی خواجه غار شده ولی جواد هجری، سخنگوی والی تخار می‌گوید که طالبان از شهر عقب رانده شده و جنگ اکنون در حومه شهر جریان دارد و نیرو‌های تازه نفس نیز به محل رسیده‌اند.

عبدالهادی یکی از ساکنان مرکز ولسوالی خواجه غار می گوید که صدای درگیری اکنون از سطح شهر شنیده می‌شود ولی صبح امروز برای یک ساعت شهر آرام بود.

یکی دیگر از ساکنان محلی گفت که طالبان ساعت یک و نیم عصر موفق شدند وارد مرکز ولسوالی شوند و تا ساعت هفت صبح کنترل مرکز ولسوالی را دراختیار داشتند و بعد عقب‌نشینی کردند.

این ساکن محلی گفته است که طالبان هنوز در حومه‌های شهر سنگر گرفته‌اند و درگیری کاهش یافته است.

مردم محل می‌گویند که نیروهای امنیتی افغان در قسمت‌های سه سرکه (راهی) و طالبان در منطقه زغیر بازار مستقر هستند ولی مرکز شهر خالی است.

دفتر مطبوعاتی والی تخار در صفحه رسمی فیسبوک خود نوشته است که در نتیجه بمباران هوایی و شلیک زمینی نیروهای مشترک امنیتی در ولسوالی خواجه غار 15 شورشی مخالف دولت کشته و 10 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

دفتر والی مدعی شده که مرکز شهر از نفرات طالبان پاکسازی شده‌ است.

در مقابل، طالبان گفته‌اند که کنترل مرکز این ولسوالی را به دست گرفته‌اند.

ولسوالی خواجه غار به دلیل موقعیت ویژه‌ از اهمیت زیادی برخورد است و طالبان بارها به این ولسوالی حمله کرده‌اند. سال گذشته نیز طالبان با حمله به این ولسوالی 31 سرباز ارتش را کشتند.

سال 1394 نیز گروه طالبان موفق شد که کنترل این ولسوالی را به دست بگیرد اما بعدا دولت این ولسوالی را از گروه طالبان پس گرفت.

  پربازدید ترین