• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ترامپ، ترزا می و سفیر لندن در واشنگتن را «احمق» و «گیج» خواند

ترامپ، ترزا می و سفیر لندن در واشنگتن را «احمق» و «گیج» خواند

رئیس‌‌جمهور آمریکا در ادامه واکنش‌ها به مواضع «کیم داروش» سفیر انگلیس در واشنگتن، امروز سه شنبه این دیپلمات انگلیسی را «خیلی احمق» خواند و نخست‌وزیر انگلیس را هم احمق توصیف کرده است.

با گذشت دو روز از انتشار اسناد محرمانه از مکاتبات میان سفیر انگلیس در آمریکا و دفتر نخست‌وزیری این کشور که در آن سفیر لندن دونالد ترامپ را «بی‌منطق، دمدمی‌مزاج و ناکارآمد» خوانده بود، رئیس‌جمهور آمریکا امروز سه شنبه یک بار دیگر به سفیر و همچنین نخست‌وزیر انگلیس تاخته است.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در دو پیام توییتری امروز خود خطاب به «کیم داروش» سفیر انگلیس در آمریکا نوشت: «سفیر گیجی که بریتانیا به ایالات متحده تحمیل کرده، کسی نیست که ما از بودن او خوشحال باشیم، او آدم خیلی احمقی است».

ترامپ ادامه داد: «او (داروش) باید با کشورش و نخست‌وزیر (ترزا) می درباره مذاکرات شکست‌خورده برگزیت صحبت کند و نه اینکه از انتقاد من درباره مدیریت بد (مذاکرات برگزیت) ناراحت شود».

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر نخست‌وزیر انگلیس را مخاطب خود قرار داد و افزود: «من به ترزا می گفتم که چطور توافق (برگزیت) را پیش ببرد اما او روش احمقانه خودش را در پیش گرفت و قادر به انجام توافق نشد. این یک فاجعه است».

ترامپ همچنین نوشت: «من سفیر (انگلیس در آمریکا) را نمی‌شناسم اما به من گفته شده که او یک احمق پر افاده است. به او بگویید که ایالات متحده با اختلاف زیاد نسبت به دیگر کشورها، اکنون بهترین اقتصاد و ارتش جهان را در اختیار دارد و اقتصاد و ارتش ما در حال بزرگ‌تر، بهتر و قوی‌تر شدن است».

 رئیس‌جمهور آمریکا دوشنبه شب (دیشب) هم در توئیتر به سخنان منتسب به سفیر انگلستان در آمریکا واکنش نشان داد و به تندی از «ترزا می»، نخست‌وزیر انگلیس انتقاد کرد.

او در توئیتر نوشته بود: «من بسیار منتقد نحوه مدیریت برگزیت توسط انگلستان و نخست‌وزیر ترزا می بوده‌ام. او و نمایندگانش چه آشفته‌بازاری راه انداخته‌اند... سفیرشان را نمی‌شناسم، ولی در آمریکا چندان محبوب نیست و نظر مناسبی نسبت به او وجود ندارد. دیگر با او تعامل نمی‌کنیم. خبر خوب برای پادشاهی متحده بزرگ این است که به زودی نخست‌وزیر تازه‌ای خواهند داشت».

ترامپ این توئیت را در واکنش به انتقادات تندی نوشته که  کیم داروش در مکاتباش با دولت انگلیس علیه او مطرح کرده و متن آن به تازگی به رسانه‌ها درز کرده است.

روزنامه «دیلی‌میل»  روز یکشنبه مدعی دستیابی به اسنادی محرمانه از مکاتبات میان سفیر انگلیس و دفتر نخست‌وزیری این کشور شد و نوشت او در این مکاتبات، ترامپ «بی‌منطق، دمدمی‌مزاج و ناکارآمد» توصیف کرده است.

  پربازدید ترین