• پنج شنبه, 30 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

کسب مقام اول و چهارم کانکور عمومی 1398 توسط شاگردان معارف هرات

کسب مقام اول و چهارم کانکور عمومی 1398 توسط شاگردان معارف هرات

اول نمره کانکور عمومی کشور تلاش شبانه روزی، حمایت و تشویق خانواده، تدریس دقیق اساتید و توکل به خداوند را از دلایل موفقیتش در آزمون سراسری کانکور سال 1398 عنوان می کند.

احمد راشد یوسفی اول نمره در کانکور عمومی سال 1398 می گوید که طی یک ونیم سال به طور شبانه روزی با هدف و انگیزه ای بالا درس خوانده تا بتواند به آرزوی دیرینه اش دست بیابد.

او توکل به خداوند، تشویق و حمایت های خانواده، تجربه و زحمات اساتید مکتب و کورس آموزشی که در آن درس خوانده را از عوامل مهم موفقیتش در این رقابت بزرگ کشورعنوان می کند .

احمد راشد که با به دست آوردن بیش از 350 نمره به دانکشده طب دانشگاه هرات راه یافته، می گوید که بسیار خرسند است که توانسته امروز نتیجه زحمات چندین ساله خود را به دست بیاورد.

او که اصالتا از شهر می باشد و از لیسه افغان ترک هرات فارغ شده و در موسسه آموزشی امید افغانستان برای کانکور آمادگی گرفته، به دیگر جوانان پشت کانکوری توصیه میکند تا هدف شان را مشخص نموده، برنامه ریزی دقیق داشته باشند و بر روی درس های شان تمرکز نمایند

احمد راشد که علاقمند است در رشته طب معالجوی تحصیل کند می گوید که تحصیلات خود را در خارج از کشور به پایان خواهد رسانید و دوباره برای خدمت به هموطنانش به افغانستان باز می گردد.

او می گوید که نیاز است تا جوانان در تمامی رشته های مورد نیاز تحصیل کنند و برای پیشرفت کشور تلاش بکنند.

این در حالیست که سید شعیب فرادی فارغ التحصیل از لیسه افغان ترک هرات نیز با به دست آوردن بیش از 345 نمره توانسته مقام چهارم این رقابت را از آن خود کند.

از سویی دیگر، انجینیر رامز عظیمی از استادان اول نمره کانکور سراسری 1398، با ابراز خرسندی از اینکه دو تن از شاگردانش توانسته به مقام اول و چهارم این آزمون سرتاسری دست بیابد می گوید که احمد راشد و سید شعیب از شاگردان مقرراتی او بوده و طبق پلان و برنامه آموزشگاه و تلاش و کوشش شبانه روزی به این موفقیت دست یافته اند.
او احمد راشد را فردی متواضع و درس خوان توصیف نموده تاکید کرد: هر فردی که با هدف و برنامه ریزی تلاش کند حتما به موفقیت دست میابد.

از سوی دیگر، روح الله ازهد رییس معارف هرات با ابراز خرسندی این مقام را برای تمامی هراتیان و جوانان علم دوست کشور ، تبریک گفته تاکید کرد که به روز بودن متود های درسی معارف و مکاتب هرات از رموز اصلی به دست آوردن این موفقیت است.

او با بیان اینکه به دست آوردن این مقام توسط شاگردان هراتی انگیزه درس خواندن برای دیگر شاگردان این ولایت را افزایش بخشیده تاکید کرد که شاگردان باید برای حفظ این موفقیت بیش از پیش تلاش کنند.

گفتنی است که در امتحان کانکور سال 1398 حدود 200 هزار داوطلب شرکت کردند که حدود 12 هزار تن آنان از هرات بودند که 50 فیصد آنان را دختران این ولایت تشکیل میدادند.

لیست پنج رتبه برتر این آزمون به شرح ذیل می باشد:
1.  احمد راشد ولد نصیر احمد با اخذ 350,251 کامیاب طب هرات .
2.  سید سجاد حسین با اخذ 346,86 کامیاب به طب کابل
3. قاسم علی با اخذ 345,161 نمره کامیاب به فاکولته اقتصاد کابل .
4. سید شعیب با اخذ 345,135 فاکولته طب ولایت هرات
5. الهام الله ولد محمد الله با اخذ 345,022 نمره به فاکولته علوم طبی کابل.

  پربازدید ترین