• سه شنبه, 28 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

شهید بلخی؛ فرزند راستین علی و فاطمه

شهید بلخی؛ فرزند راستین علی و فاطمه

علامه شهید سید اسماعیل بلخی فرزند صدیقی از سلاله پاک رسول الله (ص) و خلف صالحی از نسل علی و فاطمه بود که پیوند او با این خاندان پاک و مقدس محدود به رابطه خونی و نژادی و یا رنگ لباس و عمامه نمی‌شد بلکه بیش از همه او تجلیگاه روح ایمان و معنویت، پاکی و صداقت، تقوا و اخلاق، انسانیت و کرامت این خاندان پاک و الگو در تاریخ بشریت بود.

او برخلاف بسیاری از همگنان خویش هرگز پیوند نژادی و خونی با خاندان رسول الله را مایه فخر نژادی و برتری‌جویی قومی و تکبر و خودخواهی قرار نداد، بلکه با عبور از این حصارهای تنگ خودخواهانه و دامهای شیطانی قدم در وادی وسیع انسانیت، دیانت و معنویت گذاشت و برای او رنگ و نژاد و چهره هرگز مطرح نبود چون او به توحید خالص و بی‌ریا دست یافته بود و با عبور از مرزهای نژاد و منطقه و قوم و زبان فقط به رضایت خالق و خدمت به خلق می‌اندیشید.

او درد مردمی را که در میان آنها زندگی میکرد با تمام وجود احساس کرده و از عمق دل برای آنها دلسوزی و خیرخواهی میکرد و هرچه در توان داشت در طبق اخلاص گذاشته بود تا گرهی از کار فروبسته‌ی این مردم محروم باز کند. او هرگز به قوم‌گرایی و فخرفروشی نژادی نیندیشید و سرنوشت خود را از سرنوشت مردمی که خود جزئی از آنها بود جدا نمیدانست. او یک سید واقعی و فرزند پاکی از خاندان رسول‌الله بود و برخلاف تعدادی از مدعیان دروغین دیگر افکار و رفتارش گواه صادقی بر تعلق او به خاندان رسالت و نبوت بود.

روحش شاد و یادش گرامی باد

  پربازدید ترین