• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

از چهلمین روز درگذشت حضرت آیت الله محقق کابلی (ره) در مسجد اعظم قم بزرگداشت به عمل آمد

از چهلمین روز درگذشت حضرت آیت الله محقق کابلی (ره) در مسجد اعظم قم بزرگداشت به عمل آمد

مراسم چهلمین روز رحلت حضرت آیت‌الله محقق کابلی (ره)، پنج‌شنبه‌ شب (27 سرطان/تیرماه) بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم قم برگزار شد.

مراسم بزرگداشت از چهلمین روز رحلت حضرت آیت‌الله محقق کابلی (ره)، پنج‌شنبه شب با حضور سفیر کبیر جمهوری اسلامی افغانستان در تهران و هیئت همراه، اعضای دفتر امام خامنه‌ای حفظه‌الله، نمایندگان مراجع عظام تقلید، امام جمعه قم، فرمانده نیروی انتظامی و مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان قم و عموم برادران و خواهران جامعه‌ی مهاجر و انصار در مسجد اعظم و در جوار حرم کریمه اهل‌بیت (سلام‌الله علیها) برگزار گردید.

حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ‌‌‌‌ زاده سخنران این مراسم ضمن عرض تسلیت رحلت آیت‌الله محقق کابلی (ره) به محضر حضرت صاحب‌العصر والزمان (عج)، امام خامنه‌ای، اعضای دفتر و بیت آیت‌الله محقق کابلی (ره) و عموم مومنین بویژه مهاجرین افغانستانی، از الطاف مراجع عظام تقلید بالاخص امام خامنه‌ای و همچنین مقامات و مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران به خاطر اعلام همدردی و حمایت‌های گسترده‌ی آنان تشکر و قدردانی کرد.

واعظ زاده با بیان اینکه در جامعه تشیع، بعد از پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع)، مرجعیت دینی بالاترین جایگاه را دارد، گفت: در جامعه اسلامی افغانستان نیز در عصر حاضر، حضرت آیت‌الله محقق کابلی (ره) بعد از بیست سال زانوی ادب زدن و تلمذ از محضر بزرگانی چون آیت‌الله خوئی (ره) و امام خمینی (ره)، با طهارت روح و افق بلند بینش خود بپا خاست و مرجعیت دینی شیعیان مظلوم افغانستان را بر عهده گرفت.

وی خاطرنشان ساخت: نماز جمعه برای اولین بار در سال 1372 توسط آیت‌الله محقق کابلی (ره) در حسینیه‌ی امام خمینی (ره) در غرب کابل و به امامت ایشان برگزار شد.

واعظ زاده با تاکید بر این نکته که مردم افغانستان هیچ گاه از نظام جمهوری اسلامی ایران جدا نخواهند شد، گفت: ما در مقابل مقام معظم رهبری (امام خامنه‌ای) احساس دین و تکلیف می‌کنیم و به پیروی از ایشان ادامه خواهیم داد و به آن افتخار خواهیم کرد.

حضرت آیت‌الله قربانعلی محقق کابلی 20 جوزا/ خردادماه امسال در سن 91 سالگی دارفانی را وداع گفت و در حرم حضرت معصومه (سلام‌الله‌علیها) به خاک سپرده شد.

  پربازدید ترین