• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

متحیرم از ایمان زکزاکی!

متحیرم از ایمان زکزاکی!

مردی در رنگ مؤذن پیامبر، سالیانی است که با مقاومت خود و پیروانش در قلب آفریقا بدل به فخر جهان اسلام شده است! متحیرم ریشه در کدام ایمان، کدام معرفت و کدام عقل و عشق دارد اسلام شیخ زکزاکی که اینگونه مقاوم ایستاده! نه رسانه‌ای مظلومیتش را آنچنان که باید مخابره می‌کند و نه مجامع بین‌المللی پیگیر حال وخیم او هستند ولی رهبر شیعیان نیجریه حقیقتا الگوی ایستادگی است! او نه ‌فقط در برابر شهادت فرزندانش صبر کرد و هرگز لب به شکوه نگشود که حتی وخیم‌ترین شرایط جسمانی خودش را نیز در مخوف‌ترین محبس دنیا ماه‌ها و سال‌هاست تحمل کرده است!

♦ در خبرها آمده بود: هر دو زانوی شیخ مظلوم نیاز به جراحی دارد و تپش قلبش هم نامطمئن است! بینایی یک چشمش را کامل از دست داده و آن چشم دیگر نیز تنها 15 درصد قدرت دید دارد! بدنش هنوز مرکب قطعات گلوله است و اوضاع همسرش نیز در همین حدود! همسری که مادر 6 شهید است! مادر 6 شهید! پدر 6 شهید! و جنایاتی در حد نسل‌کشی؛ با سوءاستفاده از سکوت رسانه‌های جهانی!

♦ مکه و مدینه صدر اسلام کجا و صحرای سوزان آفریقا کجا؟! تهران و قم و مشهد صدر انقلاب کجا و بیابان گرم نیجریه کجا؟! کیستند اینان؟! و شجره اسلام راستین‌شان در دل کدام خاک، این همه با صلابت آبیاری شده که هرچه بیشتر زخم می‌خورند، بیشتر ندای توحید سر می‌دهند؟!

♦ بعد از این همه مدت شکنجه، اخیرا گروهی از پزشکان موفق شدند ملاقاتی با روحانی روسفید عصر ما داشته باشند و این خروجی دیدارشان: «شرایط جسمی، خراب‌تر از خراب اما شرایط روحی، عالی‌تر از عالی!» با خود می‌اندیشم که شیخ و همسرش در این زمان همان‌گونه مسلمانند که «یاسر و سمیه» در دوران پیامبر! و این اسلام مقاومت است؛ فتح بزرگ انقلاب خمینی! و این است نشانه‌های واضح عصر ظهور! که چگونه نور در تاریکی و ظلمت آخرالزمان، صحرا به صحرا و بیابان به بیابان می‌رود و در دل رهبر شیعیان نیجریه حلول می‌کند!

♦ اما اف بر سازمان لعنتی ملل! اف بر شورای ملعون امنیت! اف بر مدعیان دروغین حقوق بشر که فی‌الواقع این چشم چشم‌آبی‌های غربی است که کور است، نه دو دیده‌ شیخ شریف قاره سیاه! خدایا! ما را از شر این جهل مدرن که دل برای درندگان می‌سوزاند اما نوع انسان را در تقابل با پست‌ترین درندگان در لباس آدمیزاد، تنها رها کرده، نجات ده! و برسان منجی شیخ و همسرش را! جز دعا که کاری از دست ناتوان ما ساخته نیست! دست باز، دست بقیةالله است که شکی در ظهورش نداریم اما کی؟! مگر نمی‌بینی شلاق ابوسفیان هنوز بر سر «یاسر و سمیه» بلند است؟!

نویسنده: حسین قدیانی

  پربازدید ترین