• سه شنبه, 04 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

آغاز کارزار انتخاباتی تیم مادر وطن با نیش و کنایه به رهبران حکومت وحدت ملی

آغاز کارزار انتخاباتی تیم مادر وطن با نیش و کنایه به رهبران حکومت وحدت ملی

سید نورالله جلیلی، نامزد ریاست جمهوری افغانستان و رییس تیم انتخاباتی “مادر وطن” می‌گوید: “در این مملکت هیچ کس به اساس لیاقت انتخاب نمی‌شود؛ هرکس بر اساس واسطه مقرر می‌شود، به شما وعده می‌دهم این فرهنگ را بردارم!”.

جلیلی امروز یک‌شنبه(13 اسد) در آغاز نخستین روز کارزار انتخاباتی‌اش در کابل گفت: “دو تابعیته‌ها را از افغانستان گم می‌کنم، 18 ماه می‌شود به سیاست آمدم، اما پخته و مستحکم آمدم، من دست گدایی افغانستان را قطع می‌کنم، ما نه گدا بودیم و نه هستیم”.

او افزود: “حالت امروزی افغانستان مشابه به حالت کشور در دهه هفتاد است؛ در این مرحله امریکا سربازان خود را از افغانستان بیرون می‌کند، اما اگر طالبان با سلاح های خود به شهرهای افغانستان سرازیر شوند، باز چه کسی بین گناه‌دار و بی‌گناه تفکیک خواهد کرد؟ سیاسون فعلی در شرایط دشوار در افغانستان نخواهند بود؛ همان قسمی که حالا فامیل‌های‌شان در بیرون از افغانستان به سر می‌برند”.

جلیلی با بیان این‌که قتل‌عام‌های بامیان و سایر نقاط کشور توسط طالبان را به یاد دارید، گفت که اجازه ندهید کشور دوباره به دهه هفتاد برگردد.

این نامزد ریاست جمهوری تاکید کرد: “تیم ما برای نجات افغانستان تاسیس شده و من برای چوکی و پول نیامده‌ام، برای‌تان قسم می‌خورم به اندازه‌ای پول دارم که تا 100 سال آینده تمام نمی‌شه، فقط برای این آمده‌ام که از این وطن قرض‌دار هستم”.

او خطاب به مردم اضافه کرد: “وقت آن رسیده که به چهره‌های تکراری و سیاه، چهره‌های که در 18 سال گذشته مردم را فریب دادند و به ما دروغ گفتند، نه بگویید! شما دید که می‌گفتند هیچ افغان از افغان دیگر برتر نیست، دروغ بود، تمام شرکت‌های افغان بی‌کار مانده، اما حکومت قرارداد‌ها را به شرکت‌های ترکی و چینایی می‌دهد”.

جلیلی با اشاره به گزارش‌های فساد اخلاقی در ارگ گفت: “گفتند ما اخلاق اسلامی را پیاده می‌کنیم، شما از سر و صدای فحشا حالا قضاوت کنید.”

تیم انتخاباتی مادر وطن ششمین دسته انتخاباتی است که وارد کارزارهای انتخاباتی می‌شود.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری به تاریخ 6 میزان سال روان برگزار شود و کارزارهای انتخاباتی در 3 میزان به پایان می‌رسد.

  پربازدید ترین