• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

صلح و اعتدال از فروپاشی نجات یافت؛ کنار آمدن دوباره عطامحمدنور و حنیف اتمر

صلح و اعتدال از فروپاشی نجات یافت؛  کنار آمدن دوباره عطامحمدنور و حنیف اتمر

یک منبع نزدیک به محمدحنیف اتمر می‌گویند که تیم صلح و اعتدال از فروپاشی نجات یافته است. به گفتۀ منبع، در حال حاضر اختلاف میان تیم صلح و اعتدال فروکش کرده و به زودی این تیم رسماً وارد رقابت‌های انتخاباتی خواهد شد.

این منبع دربارۀ چگونه‌گی توافق بین عطامحمد نور و حنیف اتمر جزییاتی نمی‌دهد، اما می‌گوید که در حال حاضر میان حنیف اتمر و عطامحمد نور «سازش مثبت» به میان آمده است.

این سازش در نتیجۀ انعطاف عطامحمد نور به میان آمده و قرار است تصویر عطامحمد نور در پوسترهای رسمی تبلیغاتی تکت انتخاباتی صلح و اعتدال در کنار سه چهرۀ حنیف اتمر، یونس قانونی و محمد محقق نشر شود.

قادرشاه، سخنگوی تیم صلح و اعتدال می‌گوید، اخبار نشرشده در رسانه‌ها مبنی بر اختلاف درونی در تیم محمدحنیف اتمر، تبلیغات تیم‌های رقیب است و هیچ اختلافی در این تیم وجود ندارد.

پیش از این گزارش‌هایی به نشر رسیده بود که در پی انتشار پوسترهای تبلیغاتی در شهر با تأکید بر محتوای حفظ نظام ریاستی و گفت‌وگوی تلویزیونی محمدحنیف اتمر، میان حنیف اتمر و شاخۀ جمعیت اسلامی اختلاف افتاده است.

با آغاز یارگیری‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری شماری از اعضای جمعیت اسلامی برای تشکیل حکومت صدارتی در ائتلاف با حنیف اتمر تیم صلح و اعتدال را تشکیل دادند، اما در نتیجۀ حنیف اتمر برای حفظ نظام ریاستی این شاخۀ جمعیت اسلامی به خروج از تیم هشدار داد.

  پربازدید ترین