• سه شنبه, 04 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رفتن اتمر و تحریم الکوزی به معنای لغو انتخابات و ایجاد حکومت موقت است!

رفتن اتمر و تحریم الکوزی به معنای لغو انتخابات و ایجاد حکومت موقت است!

اتمر انسان مرموز و چند بعدی است که تا جایی نسبت به دیگر نامزدان انتخابات ریاست جمهوری از راز و رمزی گفتگو ها پیرامون اوضاع افغانستان آگاه است، اتمر می داند و به این درک رسیده است که نامزدان ریاست جمهوری توان جلوگیری از تقلب را ندارند و ارگ هیچ یکی از پیشنهاد نامزدان ریاست جمهوری را مبنی بر برگزاری انتخابات شفاف نپذیرفت و در چنین شرایطی ارگ خودش، خود را برنده انتخابات ریاست جمهوری اعلام می کند.

اما اوضاع در افغانستان به گونه‌ای در حال انکشاف است که نه زمینه برای انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد و نه ارگ توان حفظ امنیت مردم را دارند و نه هم مردم علاقه به اشتراک در انتخابات را دارند چون می دانند که سرنوشت انتخابات را تقلب تعیین می کند.

اتمر بسیار زیرکانه گام اول را در راستای لغو انتخابات برداشت و الکوزی با تحریم انتخابات آن را تایید کرد و شاید به زودی تیم های دیگر هم به همین پروسه بپیوندند، تا جایی که من معلومات دارم تمام نامزدان انتخابات ریاست جمهوری به شمول عبدالله عبدالله حاضر نیستند یک دالر را برای تبلیغات انتخاباتی هزینه کنند، منتظر نتیجه مذاکرات آمریکا با طالبان هستند و صلح را بر انتخابات ترجیح می دهند، در حال که اشرف غنی احمدزی بقای خود در قدرت را نسبت به صلح ترجیح می دهد.

اکنون آگاهان سیاسی و مردم افغانستان باید خود را برای یک تحول جدید که در نتیجه مذاکرات آمریکا با طالبان آمدنی است خود را آماده نمایند.

آنانی که بازی اتمر را در راستای تقویت اشرف غنی احمدزی فکر می کنند بیگانه از دنیای سیاست هستند و متوجه عمق تحولات افغانستان و اطراف افغانستان نیستند زیرا دیگر مسایل افغانستان از تحت مدیریت احمدزی و اتمر خارج شده است و برای افغانستان نسخه جدید پیاده می گردد.

  پربازدید ترین