• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

احتمال پیوستن محمد محقق به تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی»

احتمال پیوستن محمد محقق به تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی»

منابع خبری از پیوستن احتمالی «محمد محقق» معاون ریاست اجرایی دولت به تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» به رهبری عبدالله رئیس اجرایی دولت کشور خبر می‌دهند.

«محمد محقق» رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان که یکی از متحدان مهم تیم انتخاباتی «صلح و اعتدال» به رهبری حنیف اتمر محسوب می‌شود با «عبدالله» رئیس اجرایی دولت و رهبر تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی کشور دیدار کرده است.

این دیدار زمانی صورت گرفت که تیم صلح و اعتدال به رهبری حنیف اتمر مبارزات انتخاباتی خود را به دلیل اختلاف نظر با متحدان کلیدی و عدم شفافیت انتخابات ریاست جمهوری متوقف کرده است.

یک منبع آگاه به «رادیوآزادی» گفت: محمد محقق برای پیوستن به تیم انتخاباتی عبدالله چراغ سبز نشان داده است.

محقق اظهار داشت: تیم صلح و اعتدال به تعلیق رفته اما هنوز احتمال فعالیت دوباره آن وجود دارد البته اگر زمینه برگزاری انتخابات شفاف فراهم شود؛ نگران نباشید حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان یکطرف معامله سیاسی کشور است.

«فریدون خوزون» سخنگوی تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی تصریح کرد که دیدار محقق با عبدالله در راستای بحث و تبادل نظر درباره انتخابات و صلح صورت گرفته است.

وی افزود: امیدواریم که برای برگزاری انتخابات شفاف و سراسری اقدامات هماهنگی را انجام دهیم؛ با سایر جریان‌های مختلف نیز در حال مذاکره هستیم، انتظار داریم که به یک نتیجه برسیم.

«صلاح‌الدین ربانی» رهبر حزب جمعیت اسلامی و از حامیان تیم عبدالله نیز اخیرا با «یونس قانونی» معاون تیم صلح و اعتدال و «عطامحمد نور» از متحدان حنیف اتمر برای پیوستن به تیم انتخاباتی صلح و همگرایی رایزنی کرده است.

تیم انتخاباتی صلح و اعتدال به رهبری حنیف اتمر یکی از تیم‌های مطرح انتخاباتی و رقیب مهم تیم‌های حاکم در انتخابات ریاست جمهوری کشور محسوب می‌شود.

  پربازدید ترین