• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

محدود شدن تغییر در اختیارات و عملیات نیروهای آمریکایی در افغانستان، حقیقت ندارد

محدود شدن تغییر در اختیارات و عملیات نیروهای آمریکایی در افغانستان، حقیقت ندارد

سخنگوی نیروهای آمریکایی در افغانستان گفت، آنچه درباره تغییر در اختیارات و عملیات نیروهای آمریکایی در افغانستان گفته می شود، حقیقت ندارد.

سرهنگ "سانی لگت" دیروز (سه شنبه)، اخبار و گزارش های منتشر شده درباره محدود شدن عملیات نیروهای آمریکایی در افغانستان را رد کرد و افزود، نه چنین دستوراتی دریافت و نه چنین تغییراتی اعمال کردیم.

نشریه نیوزویک روز (دوشنبه) به نقل از مقامات عالیرتبه وزارت دفاع آمریکا نوشت، با توجه به پیشنهاد دولت "دونالد ترامپ" برای کاهش حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان به شش هزار سرباز به‌ منظور  نهایی کردن جزئیات فنی مذاکرات صلح با طالبان، به نیروهای آمریکایی دستور داده شد تقریبا همه عملیات رزمی تهاجمی علیه طالبان را محدود و کمک های فکری به نیروهای دفاع ملی و امنیتی افغانستان را کاهش دهند.

لگت خاطر نشان کرد، آنچه در نیوزویک نوشته شده است، نادرست، گمانه زنی و به نقل از مقامات ناشناسی است که احتمالا تا کنون با مساله افغانستان در ارتباط نبوده اند.

روزنامه واشنگتن‌ پست نیز چندی پیش نوشته بود، دولت آمریکا در حال آماده شدن برای خروج حدود شش هزار سرباز آمریکایی از افغانستان است.

این روزنامه به نقل از چند مقام آمریکایی نوشته بود، تدارک روند خروج هزاران سرباز از افغانستان، براساس توافق اولیه میان آمریکا و طالبان صورت می گیرد.

هرچند تاکنون از توافق اولیه میان آمریکا و طالبان گزارشی منتشر نشده است اما، دو طرف روز (دوشنبه) همزمان با پایان هشتمین دور مذاکرات اعلام کردند، این مذاکرات بسیار مفید بود و در مورد گام‌ های بعدی مذاکرات صلح با رهبران‌ شان رایزنی خواهند کرد.

آمریکا در حال حاضر 14 هزار سرباز در افغانستان دارد که هشت هزار و 475 نفر آنها در چارچوب ماموریت پشتیانی تحت هدایت ناتو، به نیروهای امنیتی آموزش، مشاوره و کمک می دهند و بقیه در عملیات هوایی، آموزش نیروهای ویژه افغانستان و … فعالیت دارند.

  پربازدید ترین