• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

با شکست و ریخت تیم ها، تیم عبدالله عبدالله به تیم تقلب شکن تبدیل می شود!

با شکست و ریخت تیم ها، تیم عبدالله عبدالله به تیم تقلب شکن تبدیل می شود!

با وجود اینکه انتخابات در هاله ای از ابهام قرار دارد و هیچ کسی باور به انتخابات ندارد و همه منتظر اعلام توافقنامه آمریکا با طالبان هستند، تنها تیم دولت ساز به امید تقلب پافشاری بر برگزاری انتخابات می کند اما شکست و ریخت تیم ها امید به تقلب را به یأس تبدیل می کند.
متاسفانه ما کمتر تحلیل گر مسایل سیاسی داریم بیشتر رسانه ها و فضای مجازی را تحلیل گران آماتور و غیر حرفه‌ای پر کرده اند.

رفتن اتمر از پروسه انتخابات بسیار یک حرکت هوشمندانه در راستای جلوگیری از مصرف پول، ضیاع وقت، تلف شدن مردم و شانس برای مذاکرات و نتیجه مذاکرات میان آمریکا و طالبان است.
گیر هم که شایعات انحلال تیم اتمر درست باشد این امر بیش از این که به نفع تیم دولت ساز تمام شود کمر تیم دولت ساز را میشکند و باعث تقویت عبدالله عبدالله می گردد تا جایی که با پیوستن بدنه اصلی تیم اتمر به بدنه تیم عبدالله عبدالله تقلب و مهندسی انتخابات بسیار به صورت ساده و روشن زیر سوال می رود و به صورت یقین نیروی در صحنه سیاسی افغانستان ظهور می کند که نتیجه تقلب را به چالش می کشند و هرگز نمی پذیرند.

آنهایی که فروپاشی تیم اتمر را به نفع اشرف غنی احمدزی تعبیر می کنند تا جایی با الفبای سیاست آشنایی ندارند بلکه همین فروپاشی تیم اتمر اگر دقیقا صورت گیرد در دنیای سیاست کابوس برای مرگ تیم دولت ساز است، حتی امکان آن وجود دارد که اشرف غنی احمدزی در نتیجه فروپاشی تیم اتمر از پافشاری بالای انتخابات صرف نظر نماید و تسلیم طرح خلیلزاد گردد چون می داند که با فروپاشی تیم اتمر تیم عبدالله عبدالله به رقیب شکست ناپذیر تبدیل می شود که بالای تقلب چربی می کند و خود به خود نتیجه تقلب زیر سوال می رود و دگر کسی نتیجه تقلب را نمی پذیرد.

واقعیت این است که اکنون آمریکا و طالبان به توافق رسیده اند و با امضای این توافق دیگر جایی برای انتخابات باقی نمی ماند و باید سیاسیون و مردم افغانستان برای یک تحول جدید که آمدنی است آمادگی بگیرند و در گیروی شایعه پراکنی در نمانند.

  پربازدید ترین