• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

نخستین جنشنواره ترانه های ملی معارف با انتخاب 100 شاگرد پایان یافت

 نخستین جنشنواره ترانه های ملی معارف با انتخاب 100 شاگرد پایان یافت

نخستین جشنواره ترانه‌های ملی معارف به مناسبت 100 سالگی استقلال افغانستان پس از پایان سه روز رقابت و اجرای زنده تیم‌های ترانه، با انتخاب و معرفی 100 نفر از شاگردان و همچنین توزیع مدال به 800 دانش آموز شرکت کننده پایان یافت.

اختتامیه این جشنواره با حضور “مرجان متین” معین انکشاف نصاب تعلیمی و تربیه معلم وزارت معارف، “سید وحید قتالی” رئیس عمومی اداره امور ریاست جمهوری، “شاهدخت اندیا” دختر شاه امان الله خان، “خوشحال سادات” معین ارشد امنیتی وزارت داخله،”سمیع حامد” مشاور ارشد ریاست جمهوری در امور نوآوری و همکار وزارت معارف در برگزاری این جشنواره و “وحید قاسمی” و”سیتا قاسمی” هنرمندان مطرح کشور همراه بود.

مرجان متین در جریان این برنامه، برگزاری نخستین جشنوار ترانه‌‌های ملی معارف را ابتکاری پرثمر به هدف رشد استعدادهای هنری شاگردان توصیف و از والدین 800 دانش آموز برای اعطای این فرصت به اطفال شان قدردانی کرد.

“سمیع حامد” نیز در این برنامه با نشان دادن نقشه افغانستان بر این نکته تاکید ورزید که برنده این رقابت‌ها تمامی مردم افغانستان بوده و هدف این جشنواره برقراری ارتباط میان شاگردان، آشنایی آنها با اقوام و فرهنگ‌های یکدیگر و همچنین تقویت حس میهن دوستی بوده است.

“خوشحال سادات” معین ارشد امنیتی وزارت داخله نیز از کارکردهای مثبت وزارت معارف ابراز خرسندی و یکایک دانش آموزان افغانستان را قهرمانان عرصه تعلیم و تربیه توصیف کرد.

“شاهدخت اندیا” دختر شاه امان الله خان غازی نیز حضور 800 دانش آموز از سراسر افغانستان در این جشنواره به مناسبت صدمین سالگرد استقلال کشور را امید بخش دانست.

“سیتا قاسمی” هنرمند مطرح کشور همچنین بر همکاری‌های خود با وزارت معارف در عرصه انکشاف تعلیم و تربیه تعهد سپرد.

گفتنی است در این جشنواره 800 شاگرد دختر و پسر در قالب 70 تیم ترانه از 33 ولایت و کابل به مدت سه روز به رقابت پرداختند.

  پربازدید ترین