• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

محمد محقق به تکت انتخاباتی «ثبات و هم گرایی» به ریاست عبدالله عبدالله پیوست

محمد محقق به تکت انتخاباتی «ثبات و هم گرایی» به ریاست عبدالله عبدالله  پیوست

منابع می‌گویند که تلاش‌ها برای پیوستن محمد محقق به دسته انتخاباتی «ثبات و هم‌گرایی» به ریاست عبدالله عبدالله جریان دارد.

امید میثم، از سخنگویان ریاست اجرایی کشور به صورت رسمی پیوستن محمدمحقق را به تیم ثبات و همگرایی تایید کرد و گفت که قرار است فردا جمعه این موضوع به گونه‌ای رسمی همگانی شود.

پیش‌نویس توافق‌نامه پیوستن حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان به رهبری محمد محقق به دسته انتخاباتی «ثبات و هم‌گرایی» به ریاست عبدالله عبدالله در جریان چند روز گذشته آماده شده بود و آقایان محقق و عبدالله، امروز پنج‌شنبه، 31 اسد،در مورد آن توافق کردند.

محمد ناطقی و قادر سکندری از سوی محمد محقق و نور رحمان اخلاقی و آقای بلخی از سوی تیم ثبات و همگرایی در جریان روزهای گذشته روی این موافقت نامه کار کرده و آن را نهایی کرده‌اند.

با این حال این منبع در مورد جایگاه آقای محقق در تکت ثبات و همگرایی گفت:« در کلیت در بدنه‌ی حکومت به صورت متعادل و با درنظرداشت اشتراک همه طرف‌ها آقای محقق نیز سهم شان را بر اساس اصل شایسته‌سالاری دارند. اما در کلیت آقای محقق از آرمان و اهداف تیم ثبات و همگرایی حمایت کرده است.»

این منبع در مورد این که آیا با پیوستن محمدمحقق در تکت انتخاباتی ثبات و همگرایی ساختار این تیم دست‌خوش تغییر خواهد شد یا خیر، چنین تصریح کرد:« ساختار کنونی تیم از نظر حقوقی قابل تغییر نیست اما برای آقای محقق یک جایگاه بلند، متناسب و با سهم متعادل نظر به همه طرف‌های دیگر در نظر گرفته شده است.»

به گفته این منبع، در این پیش‌نویس جایگاه محمد محقق در دسته انتخاباتی «ثبات و هم‌گرایی»، هم سطح صلاح‌الدین ربانی؛ رییس حزب جمعیت اسلامی، محمد کریم خلیلی؛ رهبر حزب وحدت اسلامی و عبدالرشید دوستم؛ رهبر حزب جنش ملی در نظر گرفته شده است.

پیش از فروپاشی دسته انتخاباتی «صلح و اعتدال»، محمد محقق، معاون دوم حنیف اتمر بود.

دسته انتخاباتی «صلح و اعتدال» به دلیل اختلافات شدید بر سر ایجادپست نخست‌وزیری در صورت پیروزی در انتخابات آتی دچار فروپاشی شد.

  پربازدید ترین