• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دوستم: حلقه کوچک ارگ با استفاده از قدرت عقده گشایی می کند!

 دوستم: حلقه کوچک ارگ با استفاده از قدرت عقده گشایی می کند!

عبدالرشید دوستم، معاون اول رییس‌جمهور می‌گوید تنگ نظری ارگ در مقابل دیگران سبب شده که یک حلقه کوچک با استفاده از قدرت، عقده‌گشایی نماید.

به گزارش دفتر مطبوعاتی معاون اول ریاست جمهوری، دوستم این اظهارات را عصر پنج‌شنبه(31 اسد) در دیدار با بزرگان، علما، نمایندگان شورای ولایتی، نمایندگان زنان و جوانان در ولایت جوزجان مطرح کرده است.

وی در این دیدار گفته است که طرح‌های امنیتی‌اش در راستای تأمین امنیت با توجه به شرایط موجود در کشور خیلی مفید بودند، ولی برای عملی شدن این طرح‌ها توجهی صورت نگرفته است.

معاون اول رییس‌جمهور تاکید کرده که ملت افغانستان خواهان تغییر این حکومت اند و این تغییر با تدبیر کامل به وجود خواهد آمد.

او حکومت را متهم کرده که با نیرنگ و عوام‌فریبی با استفاده از شخصیت‌های ناشناخته، از نام حکومت در روند صلح و مذاکره سوءاستفاده می‌کند.

دوستم هشدار داده که ارگ می‌خواهد با ترفند سیاستِ تفرقه‌افگنی در میان رهبران و اقوام، حکومت خود را تداوم بخشد، ملت افغانستان هرگز اجازه نخواهد داد تا تیم کنونی در ارگ یک‌بار دیگر با نیرنگ حکومت نماید.

معاون اول رییس‌جمهور خاطرنشان کرده که ارگ با سیاست‌های نادرست خود امنیت را در سطح کشور وخیم ساخته و این امر نگرانی‌ها را برای به وجود آوردن جنگ سمتی و قومی در کشور افزایش داده است.

  پربازدید ترین