• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تعیین تکلیف وضعیت کودکان کار و خیابانی اتباع افغانستانی در ایران بررسی شد

تعیین تکلیف وضعیت کودکان کار و خیابانی اتباع افغانستانی در ایران بررسی شد

سفیرکبیر و نماینده فوق العاده جمهوری اسلامی افغانستان در تهران با آقای رحیم ساکی رئیس مرکز امور بین الملل وزارت داخله جمهوری اسلامی ایران دیدار  و گفتگو کرد.

در این دیدار که روز گذشته 10 سنبله 1398 برابر با اول سپتمبر 1019 در مقر وزارت کشور ایران صورت گرفت، هر دو طرف بر ساماندهی و تعیین تکلیف کودکان کار و خیابانی که به اتباع افغانستان نسبت داده می شوند، تاکید کردند.

رئیس مرکز امور بین الملل وزارت داخله ایران با تأکید بر این که نگاه ایران به کودکان کار و خیابانی، نگاهی اسلامی و انسانی است، افزود: ما با نگاه اسلامی موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

وی همچنان لزوم همکاری تنگاتنگ بین دو کشور برای مبارزه قاطع با قاچاقچیان انسان و مواد مخدر و همچنین همکاری ولایات مرزی ایران و افغانستان را یادآور شدند.

عبدالغفور لیوال سفیرکبیر محترم کشور نیز با قدردانی از امکان تحصیل فرزندان اتباع افغانستان در ایران به دستور رهبر ایران و همچنین پذیرایی از مهاجران افغانستانی در چهار دهه گذشته گفت: سفارت افغانستان همکاری های لازم را در اقدام مهم تثبیت هویت کودکان خیابانی برای تعیین قطعی هویت این کودکان پیش از اعزام به افغانستان خواهد داشت. ایشان همچنین بر لزوم مبارزه سخت و بی امان با قاچاقیان انسان و مواد مخدر از سوی دو کشور ایران و افغانستان، تاکید نمودند.

  پربازدید ترین