• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

خدمت گذاری به زائران افغانستانی افتخار است/تا روز اربعین با تمام توانایی و امکانات در خدمت مهاجرین خواهیم بود

خدمت  گذاری به زائران افغانستانی افتخار است/تا روز اربعین با تمام توانایی و امکانات در خدمت مهاجرین خواهیم بود

 شیرمحمدی ضمن تقدیر و تشکر از تمامی مسئولین هیئات مهاجرین در قم گفت: تا روز اربعین با تمام توانایی و امکانات در خدمت مهاجرین خواهیم بود. و بنده بعنوان کوچک‌ترین سرباز در خدمت زائرین حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هستم و به خدمت زائران حسینی افتخار می‌کنم.

روز سه شنبه 9 میزان 1398؛ مسئولین و روحانیون هیئات مذهبی و نمایندگان مهاجرین قم با آقای دکتر عباس شیرمحمدی، مدیرکل اداره اتباع و مهاجرین قم دیدار کردند و پیرامون خدمت‌گذاری هر چه بهتر به زائران حسینی و رفع موانع و مسائل و مشکلات زائران افغانستانی که از داخل ایران قصد زیارت دارند و همچنین مهاجرینی که از افغانستان وارد کشور ایران می‌شوند و قصد شرکت در پیاده روی اربعین حسینی و زیارت را دارند؛ بحث و تبادل نظر شد.

در ابتدای این دیدار، سید اسحاق حسینی مسئول هیئات مذهبی مهاجرین قم از مدیرکل اداره امور اتباع و مهاجرین قم، خواستار در خدمت‌گرفتن تمام ظرفیت موجود اداره کل امور اتباع و مهاجرین در تمامی زمینه‌ها شد، تا حتی‌الامکان شرکت مهاجرین در این واقعه‌ی جهانی تسهیل شود.

همچنین حسینی از مدیرکل اداره اتباع و مهاجرین قم خواست تا هماهنگی‌های لازم با دفاتر کفالت صورت بگیرد تا اربعین حسینی ساعت کاری این دفاتر به منظور ارائه خدمات و تسهیل در دریافت گذرنامه، دفترچه، بیمه‌نامه‌های مهاجرین افزایش یابد تا روند اعزام مهاجرین به سرعت پیش برود.

در ادامه شیرمحمدی ضمن تقدیر و تشکر از تمامی مسئولین هیئات مهاجرین در قم گفت: تا روز اربعین با تمام توانایی و امکانات در خدمت مهاجرین خواهیم بود. و بنده بعنوان کوچک‌ترین سرباز در خدمت زائرین حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هستم و به خدمت زائران حسینی افتخار می‌کنم.

شیرمحمدی در در بحث اعزام زائرین گفت: در حال حاضر طی بخشنامه‌هایی که به پلیس مهاجرت ناجا ابلاغ شده است و مصوب هست، تا الان کسانی که کارت آمایش و پاسپورت خانواری دارند احتیاجی به ویزا ندارند و کسانی که پاسپورت الکترونیکی دارند حتماً باید ویزا تهیه بکنند و بعد در پیاده‌روی اربعین شرکت کنند.
یک سری ناهماهنگی‌هایی از طرف دفتر اعزام طلاب جامعه المصطفی صورت گرفت و تعدادی از طلاب بدون داشتن اطلاعات کافی و یک‌سری خودسرانه با پاسپورت‌های الکترونیکی بدون ویزا قصد زیارت کردند که در سر مرزها گرفتار شده‌اند که اینها باید برگردند و یا درشهرهای نزدیک و مجاور اقدام به دریافت ویزا نمایند. در ادامه شیرمحمدی ادامه داد که باید یک‌سری قوانین جهت رعایت مسائل امنیتی کشور عراق رعایت شود که کشور عراق نسبت به امنیت برگزاری این مراسم جهانی و باشکوه بسیار حساس هستند و اهمیت دارد.

شیرمحمدی در ادامه بیان کرد: صبحت‌هایی با وزارت خارجه کشور عراق شده تا کسانی که از افغانستان جهت زیارت به عراق به ایران تشریف می‌آورند، کنسولگری مشهد متولی باشد که به زائرین افغانستانی جهت اربعین حسینی ویزا صادر بکند. انشاءالله صورت بگیرد و اسباب رفاه زائران افغانستانی جهت شرکت در پیاده‌روی اربعین صورت بگیرد.

شیرمحمدی در پایان جلسه با اشاره به برپایی موکب سیدالشهدا (ع) گفت: موکب حضرت سیدالشهدا (ع) مهاجرین قم، یک سند افتخاری است برای مهاجرین افغانستانی، که خدمات شما در سالهای گذشته به زائرین حسینی مورد تمجید مقامات استانی است و بر سر زبانهاست. انشاءالله بتوانیم با وحدت وهمگرایی همه جانبه در زیر سایه‌ی چتر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خدمت‌گذاران با اخلاص حضرت سیدالشهدا (ع) باشیم.





  پربازدید ترین