• پنج شنبه, 30 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

حرف جنبش روشنایی حق است!

حرف جنبش روشنایی حق است!

برشنا‌ اعلام کرده که یک پایه برق وارداتی شب گذشته در سالنگ جنوبی ماین گذاری و تخریب شده که باعث قطع برق کابل و چندین ولایت دیگر شده است.

سالهاست که جنبش روشنایی فریاد می زند که مسیر سالنگ برای آوردن برق 500 کیلوولت به این دلیل درست نیست که غیر قابل اعتماد، پرخطر و فاقد توجیه اقتصادی لازم است. اما حکومت جواب این حرف منطقی ما را با سخره و سرکوب و اصرار بر منطق منحط و غیر عقلانی خود دادند. حرف ما را نشنیدند و اتهامات ناروایی را به جنبش روشنایی بستند! اتهاماتی از این سنخ که: شما اجیر و جاسوس هستید که شما سویچ برق می خواهید که حرف تان علمی و اقتصادی نیست که خلاصه بردن برق 500 کیلو ولت از مسیر بامیان - میدان وردک برای ما( تیم حاکم) حیثیتی است!

حالا می بینیم که حرف جنبش روشنایی، حرف درست و علمی و منطقی و حق بود و هست؛ و همه سخنان و اتهامات ناروای هیات حاکمه به این جنبش؛ مبنای علمی و اقتصادی و اخلاقی نداشت و توجیهی بود برای نیات و رفتار کاملا غیر عقلانی و فاقد منطق هیات حاکمه!

روزگار به جایی رسیده که برخی از بلندگوها و جاده صاف کن های تبعیض و ستم هم ناله می کنند که کسانی با تخریب پایه های برق در سالنگ مخالف روشنایی هستند. در حالی که این افراد باید از خود بنالند و بر ایده و رفتار این حکومت تبعیض گرا لعن و نفرین کنند که افغانستان را به این حال و روز انداخته است.

همین اکنون نیز می توانند اشتباه خود را هرچند دیر و پرهزینه تصحیح کنند و افغانستان را قربانی نیات و خودخواهی های خود نسازند.

  پربازدید ترین