• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

58 دستگاه بایومتریک ولایت پکتیا قرنطین شد

58 دستگاه بایومتریک ولایت پکتیا قرنطین شد

در ادامه روند تصفیه دستگاه‌های بایومتریک ولایت‌ها در کمیسیون مستقل انتخابات، 58 دستگاه بایومتریک ولایت پکتیا به ‌دلیل مشکلات فنی قرنطین شد.

دستگاه‌های بایومتریک ولایت پکتیا روز چهارشنبه، هفدهم میزان، با حضور ناظران نامزدان، نهادهای ناظر، احزاب و مشاهدان تصفیه و معلومات آن پروسس شد.

از میان 58 دستگاه بایومتریک قرنطین شده، 23 دستگاه به دلیل نداشتن کارت حافظ، 13 دستگاه به ‌دلیل نداشتن برنامه، 10 دستگاه به ‌دلیل داشتن رمز، هشت دستگاه به ‌دلیل داشتن رمز و نداشتن کارت حافظه، دو دستگاه به دلیل روشن نشدن، یک دستگاه به‌ دلیل شکسته شدن و یک دستگاه بایومتریک دیگر به ‌دلیل تغییر هم‌زمان کارت حافظه و سیم‌کارت قرنطین شده است.

پکتیا در کنار داشتن آمار بلند رأی‌دهنده‌گان، ولایتی است که تاکنون بیش‌ترین دستگاه‌های بایومتریک استفاده شده در آن به دلیل وجود مشکل فنی قرنطین می‌شود.

طبق معلومات، یک هزار و 388 دستگاه بایومتریک به ولایت پکتیا فرستاده شده بود که یک هزار و 126 دستگاه آن در این ولایت به کار گرفته شده است. از این میان 262 دستگاه بایومتریک در انتخابات ششم میزان در پکتیا استفاده نشده است. پیش از این، 51 دستگاه در 9 ولایت، از جمله بدخشان، کندز، میدان‌وردک و غور قرنطین شده بود.

قرار است پس از تصفیه این دستگاه‌ها، کار انتقال فورم نتایج و معلومات رأی‌دهنده‌گان از دستگاه‌های بایومتریک به سیستم مرکزی آغاز شود.

انتخابات ریاست جمهوری در ششم میزان برگزار شد. کمیسیون‌های انتخاباتی اعلام کرده‌اند که تنها آرای بایومتریک شده اعتبار دارد.

  پربازدید ترین