• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ستادهای انتخاباتی: رای های بایومتریکی ثبت شده خارج از وقت، نباید شمار شوند

ستادهای انتخاباتی: رای های بایومتریکی  ثبت شده  خارج از وقت، نباید شمار شوند

از سویی هم، برخی از ستادهای انتخاباتی ادعا دارند که با وجود بررسی‌های شرکت درملوک، هنوز حدود سه‌صدهزار رای تقلبی بایومتریکی در سیستم کمیسیون مستقل انتخابات وجود دارد. کمیسیون مستقل انتخابات روند بازشماری رأی های بیش از چهارهزار محل‌ را فردا آغاز می‌کند. کمیسیون مستقل انتخابات اما می‌گوید درباره‌ی بیش از صد و سی و هفت هزار رأی بایومتریکی که مورد اختلاف دسته‌های انتخاباتی است، از شرکت درملوک خواهان وضاحت شده است.

تاکنون نزدیک به نود هزار رای تکراری از سوی شرکت درملوگ شناسایی شده است.

اورنگ زیب کمیشنر کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید که روند بازشماری محل‌هایی را که در آن رای‌های تکراری شناسایی شده، فردا آغاز خواهد شد.

از سویی، دسته‌های انتخاباتی ادعا دارند که کمیسیون مستقل انتخابات در باره‌ی ده‌ها هزار رأی بایومتریکی که تقلبی استند، هنوز تصمیم نگرفته است.

به باور این دسته‌های انتخاباتی که شامل ثبات و هم‌گرایی، امنیت و عدالت و دولت‌ساز استند، ، مجموع رای‌های معتبر بایومتریکی که روز گذشته بیش از یک میلیون و هشتصد و چهل هزار اعلام شده، نهایی نیست.

آقای اورنگ زیب به نماینده گی از کمیسیون مستقل انتخابات اما می‌گوید که درباره‌ی بیش از 137هزار رأی بایومتریکی که مورد اختلاف دسته های انتخاباتی است، از شرکت درملوک خواهان وضاحت شده است.

به باور آگاهان با گذشت هر روز تصفیه‌ی رأی های بایومتریکی پیچیده تر و جنجال‌برانگیزتر می‌شود؛ این ها از این احتمال سخن می گویند که کمیسیون مستقل انتخابات باردیگر موفق به اعلام نتیجه ابتدایی انتخابات در 23عقرب نشود.

  پربازدید ترین