• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

نشست بین الافغانی چین برای بار سوم به تاخیر افتاد

نشست بین الافغانی چین برای بار سوم به تاخیر افتاد

شماری از چهره‌های سیاسی کشور که قرار بود در نشست چین شرکت کنند، اعلام کردند به علت نهایی نشدن فهرست نهایی افراد شرکت کننده، این نشست برای بار سوم به تاخیر افتاده است.

در همین حال، دفتر شورای امنیت ملی، آمادگی حکومت را برای شرکت در نشست چین اعلام می‌کند و گفت: انتظار دارد این نشست به آغاز مذاکرات دولت با طالبان بی‌انجامد

بیش از یک ماه از آمادگی برای برگزاری نشست میان‌ طالبان و دولت در چین می‌گذرد اما تاکنون تاریخ برگزاری این نشست مشخص نشده است.

«حاجی دین محمد» معاون شورای عالی صلح، می‌گوید: به دلیل فراهم نشدن لیست نهایی افراد شرکت کننده، نشست چین با تاخیر برگزار خواهد شد.

اسماعیل خان رهبر پیشین جهادی، در این مورد اظهار داشت: من فکر می‌کنم که نشست چین مهم تر از تمام نشست های گذشته باشد. نشستی که در مسکو انجام شد نیز از نشست چین حمایت کردند و این موضوع زمینه را برای مذاکرات بعدی فراهم خواهد کرد.

«کبیر حقمل» سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی نیز در این رابطه گفت: حکومت آماده مشارکت در این کنفرانس بوده و این را یک فرصت خوب برای آغاز مذاکرات بین الافغانی می داند. تاکید حکومت همواره بر این بوده که در هر نوع مذاکرات صلح باید مالکیت و رهبری افغان‌ها در نظر گرفته شود.

قابل ذکر اینکه؛ این در حالی است که ارگ اعلام کرده است که فهرست شرکت کنندگان آماده شده و در انتظار مشخص شدن تاریخ دقیق از سوی دولت چین در این زمینه است.

  پربازدید ترین