• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

کوریای شمالی: مذاکرات مجدد با آمریکا غیرممکن است

کوریای شمالی: مذاکرات مجدد با آمریکا غیرممکن است

مقام ارشد وزارت خارجه کوریای شمالی اعلام کرد: مذاکرات مجدد میان آمریکا و کوریای شمالی غیرممکن است.

به نقل از اِم‌کِی نیوز، «کیم میونگ گیل» (Kim Myong Gil) مقام ارشد وزارت خارجه کوریای شمالی امروز سه شنبه در اظهاراتی اعلام کرد: همانطور که پیش تر نیز بارها اعلام کردیم، مذاکرات مجدد میان آمریکا و کوریای شمالی غیرممکن است؛ مگر اینکه آمریکا از سیاست های خصمانه خود علیه کوریای شمالی دست بردارد.

این مقام ارشد وزارت خارجه کوریای شمالی در این خصوص گفت: بر این اساس، دیگر نیاز نیست تا سوئد به عنوان میانجی مذاکرات میان پیونگ یانگ و واشنگتن اقدام کند.

این در حالیست که «کیم کی گوان» مشاور وزارت خارجه کوریای شمالی نیز دیروز اعلام کرده بود که کشورش علاقه‌ای به از سرگیری گفتگوها و مذاکرات جدید با آمریکا ندارد.

مشاور وزارت خارجه کوریای شمالی در این ارتباط گفته بود: اگر آمریکا واقعا به دنبال گفتگو با ماست، باید تصمیم گیری کند و سیاست خصمانه خود علیه ما را به عنوان یک دشمن تغییر دهد.

این اظهار نظر مقام وزارت خارجه کوریای شمالی در واکنش به اظهارات تویئتری اخیر ترامپ صورت می‌گیرد که در آن رئیس جمهور آمریکا از رهبر کوریای شمالی خواسته بود تا درباره توافق تصمیم گیری فوری به عمل آورد.

گوان در ادامه گفته است که ما علاقه‌ای به گفتگو و مذاکرات بیشتر با آمریکا نداریم و وقتی چیزی نگرفته‌ایم، چیزی نیز به رئیس جمهور آمریکا نخواهیم داد.

پیش از این رهبر کوریای شمالی اعلام کرده بود که آمریکا تا پایان سال جاری میلادی فرصت دارد تا بسته پیشنهادی قابل قبولی را برای حل مساله هسته ای ارائه کند.

همچنین هفته گذشته کیم میونگ-گیل مذاکره کننده ارشد کوریای شمالی اعلام کرد واشنگتن پیشنهاد کرده دور جدید مذاکرات کاری در ماه آینده میلادی برگزار شود، اما حال با این اظهارات مقامات کوریای شمالی، برگزاری دور جدیدی از گفتگوها در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

  پربازدید ترین