• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

2 نظامی آمریکایی در اثر سقوط بالگرد در لوگر کشته شدند

2 نظامی آمریکایی در اثر سقوط بالگرد در لوگر کشته شدند

نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان اعلام کردند که در نتیجه سقوط یک بالگرد ارتش این کشور در لوگر 2 سرباز آمریکایی کشته شدند.

از سوی دیگر طالبان مدعی شده است که شب گذشته اعضای این گروه در ولسوالی «چرخ» ولایت لوگر به یک بالگرد مدل شینوک ارتش آمریکا که حامل تعداد زیادی از نظامیان آمریکایی و افغانستان بوده، حمله کرده و تمام این نظامیان در این حادثه کشته شدند.

طالبان اضافه کرد: در این حادثه 54 نظامی کشته شدند.

این در حالی است که سخنگوی نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که 2 نظامی این کشور در اثر سقوط بالگرد در لوگر کشته شدند.

در این بیانیه تاکید شده است که سقوط این بالگرد براثر شلیک نیروهای  طالبان نبوده و براثر سانحه این بالگرد سقوط کرده است.

هنوز جزئیات این حادثه در دسترس نیست.

روز گذشته دولت 3 زندانی ارشد طالبان از جمله انس حقانی از رهبران شبکه حقانی را در مقابل آزادی 2 استاد آمریکایی از زندان آزاد کرد.

طالبان در واکنش به این اقدام اعلام کرد که چنین اقدامی باعث افزایش اعتماد میان طرفین شده و راه صلح در افغانستان را هموار خواهد کرد.

ترامپ توافق میان آمریکا و طالبان را به یکباره لغو و اعلام کرد که حملات علیه طالبان تشدید خواهد شد، این در حالی است که خلیلزاد نماینده آمریکا در صلح افغانستان بعد از لغو توافق دوباره به کشورهای منطقه سفر کرده و از خواست آمریکا برای ادامه مذاکره خبر داده است.

از سوی دیگر دولت تاکید کرده است که پیش شرط مذاکرات و توافق صلح در کشور پذیرش آتش بس از سوی طالبان است.

  پربازدید ترین