• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

محمدمحقق معاون رئیس اجرایی روند انتخابات را بحرانی خواند

محمدمحقق معاون رئیس اجرایی روند انتخابات را بحرانی خواند

"محمد محقق"، معاون دوم رئیس اجرایی حکومت، گفت، وضعیت روند انتخابات ریاست جمهوری خارج از کنترل است و باید از وقوع بحران جلوگیری شود.

محقق به همراه شماری از سیاستمداران و نمایندگان مجلس در سفر به ولایت جوزجان، کمیسیون مستقل انتخابات را به جانبداری از تیم انتخاباتی "اشرف غنی"، رئیس جمهور متهم کرد و گفت، اوضاع را حساس خواند.

محقق در سفر به جوزجان با "عبدالرشید دوستم"، معاون اول رئیس جمهوری، که از چند ماه پیش در این شهر زندگی می کند، دیدار کرد.

محقق هیئت سازمان ملل در افغانستان را نیز به گرفتن رشوه و جانبداری از یک تیم انتخاباتی خاص متهم کرد و افزود، تنها با جلوگیری از وقوع بحران می توان در کشور صلح برقرار کرد. قانون و مقرراتی وجود ندارد، کمیسیون انتخابات عملا در حال سوق دادن روند انتخابات به سوی بحران و اجرای فرامین دولت است.

هیئت سازمان ملل در افغانستان بدون محکوم کردن سخنان محقق، اتهامات وارده از سوی او را رد کرد.

دوستم نیز به نوبه خود از استفاده از نیروهای امنیتی علیه معترضان در برخی ولایت‌های شمالی انتقاد کرد و هشدار داد، چنین اقداماتی موجب برانگیختن خشم مردم می شود.

وی ضمن تاکید بر اهمیت و حمایت خود از صلح، گفت، همیشه جنگ راه حل نیست.

محقق و دوستم همچنین از آزادی سه تن از سرکردگان شبکه حقانی استقبال کردند.

سه سرکرده شبکه حقانی، از جمله انس حقانی، در ازای آزادی دو استاد دانشگاه آمریکایی افغانستان، دوشنبه از زندان بگرام آزاد شدند و به دوحه منتقل شدند و در آنجا تحت بازداشت خانگی هستند.

انتخابات ریاست جمهوری 6 میزان برگزار شد و تا کنون، اعلام نتیجه آن دو بار به تاخیر افتاد. برخی از نامزدهای این انتخابات به بازشماری آرا اعتراض دارند.

  پربازدید ترین