• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

واکنش کمیسیون انتخابات به تظاهرات تیم ثبات و همگرایی: تسلیم زورآزمایی نمی شویم

واکنش کمیسیون انتخابات به تظاهرات تیم ثبات و همگرایی: تسلیم زورآزمایی نمی شویم

کمیسیون انتخابات در واکنش به تظاهرات تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی به رهبری داکتر عبدالله عبدالله گفته که این کمیسیون هرگز تسلیم زورآزمایی ستادهای انتخاباتی نخواهد شد.

عصمت‌الله مل، معاون کمیسیون انتخابات گفته که تمامی تصمیم‌های این کمیسیون بربنیاد قانون می‌باشد و کمیسیون تسلیم چنین "زور آزمایی‌"ها نخواهد شد.

آقای مل گفته است:" کمیسیون مستقل انتخابات با درنظر داشت قوانین نافذۀ کشور، قانون انتخابات، لوایح و طرزالعمل‌ها تمام کارهای خود را مطابق قانون انجام داده‌است".

گفتنی است که هواداران تیم ثبات و همگرایی روز جمعه (8 قوس) از نقاط مختلف شهر کابل در چهار راهی پشتونستان/ فواره آب این شهر گرد آمده و مخالفت‌شان را با پروسه بازشماری آرای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردند.

آنان با صدور قطعنامه‌ای کمیسیون را به اقدامات غیرقانونی متهم کرده و تاکید کردند که اگر کمیسیون انتخابات خواسته‌های تیم ثبات و همگرایی را نادیده گرفته و بر تصمیم خود مبنی بر شمارش 300 هزار رای عاری از معلومات بایومتریک پافشاری کند، تیم ثبات و همگرایی از هر گزینۀ مشروع کار گرفته و خواست مردم را به کرسی خواهد نشاند.

اما پیش از این تظاهرات، حوا علم نورستانی، رییس کمیسیون انتخابات تاکید کرده بود هیچ نامزدی توقع نداشته باشد که آرای انتخابات ریاست جمهوری که بررسی‌نشده، خلاف احکام قانون انتخابات باطل اعلام شود.

خانم نورستانی، روز پنجشنبه (7 قوس) در یک نشست خبری گفت که تنها آرای دارای اطلاعات بایومتریک برای این کمیسیون قابل اعتبار است و روند بازشماری آرا نیز مطابق قانون و طرزالعمل این کمیسیون انجام می‌شود.

باطل شدن 300 هزار رای یکی از مهمترین خواست‌های دسته انتخاباتی "ثبات و همگرایی" به رهبری عبدالله عبدالله است. همچنین هواداران این نامزد ریاست جمهوری و شمار دیگری از نامزدان مانع روند بازشماری آرا در هفت ولایت شده‌اند.a

  پربازدید ترین