• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ادامه اعتراضات هواداران تیم ثبات و همگرایی در ولایات تخار و فاریاب

ادامه اعتراضات هواداران تیم ثبات و همگرایی در ولایات تخار و فاریاب

امروز مردان و زنان ولایات تخار وفاریاب با حضور دریایى و پر شورشان در صحنه، تقلب را مردود دانسته بر شفافیت انتخابات تاکید کرده اعلام کردند که نتیجه تقلب را نمیپذیرند.

هواداران تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» به رهبری عبدالله عبدالله امروز (دوشنبه، 11 قوس) در دو ولایت شمالی فاریاب و تخار دست به تظاهرات زده‌اند. پس از کابل، این سومین ولایتی است که هواداران این تیم دست به تظاهرات زده‌اند.

منابع محلی در ولایت‌های تخار و فاریاب می‌گویند که تظاهرات امروز هواداران تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» مسالمت‌آمیز است و تا کنون ادامه دارد.

خلیل اسیر، سخن‌گوی فرماندهی پولیس ولایت تخار می‌گوید که تظاهرات در این ولایت از گدام دفتر ولایتی کمیسیون مستقل انتخابات به استقامت چوک مرکز شهر آغاز شده و ادامه دارد.

آقای اسیر گفت که نیروهای امنیتی با آمادگی کامل در حال تأمین امنیت معترضان است و تا کنون کدام گزارش خاص امنیتی به آنان نرسیده است.

در ولایت فاریاب نیز تظاهرات هواداران تیم «ثبات و همگرایی» به استقامت جاده‌ی دفتر ولایتی کمیسیون مستقل انتخابات آغاز شده است.

جاوید بیدار، سخن‌گوی والی فاریاب گفت که این تظاهرات هم‌اکنون ادامه دارد.

این در حالی است که روز جمعه گذشته هزاران تن از هواداران تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» در کابل در اعتراض به آنچه که «تقلب گسترده و سیستماتیک» در انتخابات ریاست‌جمهوری خواندند، تظاهرات کردند.

روز گذشته شماری دیگر از هواداران تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» در بغلان نیز تظاهرات کرده بودند. یک روز پیش از آن، هواداران تیم انتخاباتی «دولت‌ساز» به رهبری محمد اشرف غنی نیز در حمایت از کمیسیون مستقل انتخابات در ولایت بغلان تظاهرات کرده بودند.

معترضان در کابل و دیگر ولایات از کمیسیون مستقل انتخابات خواسته/ می‌خواهند که به مسیر قانون، طرزالعمل‌ها و لوایح نافذ انتخاباتی برگردد.

این معترضان همچنان خواستار ابطال 300 هزار رأی «غیربیومتریک و جعلی» هستند، اما یک روز پس از تظاهرات کابل، کمیسیون مستقل انتخابات اعلام  کرد که این کمیسیون نمی‌تواند قبل از بازشماری و تفتیش، آرا را باطل کند.

  پربازدید ترین