• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سخنان توهین آمیز سلطانزوی نشان از جهل او است

وقتی سخنان توهین‌ آمیز سلطانزوی را در نشست کمیسیون انتخابات، شکایت‌ های انتخاباتی و نمایندگان احزاب سیاسی شنیدم واقعا متعجب شدم.

سلطانزوی که خود دچار افت اخلاقی فاحش است و در نفاق‌ افکنی و توهین به هویت‌ های قومی و گروه های سیاسی شهرت جهانی دارد. او با جرات ناشی از نافهمی می‌خواهد بر دیگران درس ادب و اخلاق یاد دهد.

باری در جایی از یک دانشمند خوانده بودم که گفته بود: «بزرگی فرد به تعداد کتاب‌ های خوانده شده اش است نه در لباس‌ های کهنه کرده اش». سلطانزوی یکی از کسانی است که هنوز انتظار دارد مردم به نسبت لباس‌ های کهنه کردگی و بروت‌ های بلندش او را احترام کنند در حالیکه جنابعالی در نزد مردم افغانستان به گذشته سیاه و به یک نفاق‌ افکن منفور زبانزد خاص و عام است.

او بزرگمرد که مورد هجوم سخنان غیراخلاقی و رکیک سلطانزوی زیر نام «دهنت هنوز بوی شیر می‌ دهد» قرار گرفت نزد ما قهرمان است، سنگینترین پاسخ او قهرمان همان بود که در مقابل سلطانزوی گفت: «من دارای دو مدرک ماستری هستم». این سخن بیانگر آن است که دیگر علم جای جهل و نفاق را گرفته است، نسل جوان افغانستان دیگر از اولین افتخار که یاد می‌ کنند افتخار دستاوردهای تحصیلی و علمی است نه یاد از مال و منال و اشرافیت قومی و مذهبی و مثل آنها.

  پربازدید ترین