• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رئیس جمهور در همایش هواداران تیم دولت ساز: برنده اصلی انتخابات مردم افغانستان است و تیم دولت ساز خادم مردم است

رئیس جمهور در همایش هواداران تیم دولت ساز: برنده اصلی انتخابات مردم افغانستان است و تیم دولت ساز خادم مردم است

اعضای رهبری تیم انتخاباتی دولت ساز به رهبری داکتر محمد اشرف غنی رئیس جمهور و معاونت استاد سرور دانش و امرالله صالح، پس از اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری در جمع صد هاتن از هواداران این تیم انتخاباتی در قصر سلام خانه ارگ ریاست جمهوری حضور یافتند.

براساس نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری  که امروز یک شنبه از سوی کمیسیون مستقل انتخابات اعلام شد،  تیم انتخاباتی دولت ساز با کسب 50.64 در صد آرا، برندۀ  اکثریت آرای انتخابات ریاست جمهوری شد.

رئیس جمهور در سخنرانی که عصر امروز در قصر سلام خانه ارگ ریاست جمهوری ایراد کرد اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال 1398 را به مردم افغانستان تبریک گفت و از حضور آنان در پای صندوق های رأی و تحکیم دموکراسی در کشور ابراز قدردانی کرد. وی گفت که برنده اصلی انتخابات مردم افغانستان است و تیم دولت ساز خادم مردم  افغانستان می باشد.

وی با تأکید براینکه تیم پیروز دولت ساز دولتی که شایسته مردم افغانستان باشد را تأسیس خواهد کرد گفت: هدف تیم انتخاباتی دولت ساز خدمت مساویانه به شهروند ان کشور است و آغوش این تیم انتخاباتی برای همه باز است.

آقای غنی همچنین به روان همۀ شهدای ملکی و نظامی مردم افغانستان که برای استحکام جمهوریت جان های شیرین شان را قربانی کرده اند اتحاف دعا کرد. رئیس جمهور غنی گفت: اردوی ملی، پولیس و امنیت ملی حامیان و پاسبانان نظام جمهوریت هستند.

رئیس جمهور ضمن آنکه از کمیسیون مستقل انتخابات برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال جاری قدر دانی کرد گفت که تیم انتخاباتی دولت ساز در موارد مشخص شکایت نیز دارد. وی گفت: همانگونه که در طول نزدیک به سه ماه با شکیبایی همگام و هم‌نظر بامردم افغانستان به استقلالیت نهادهای انتخاباتی ارج گذاشته و پروسه های قانونی را رعایت کردیم اکنون تمام ملاحظات و شکایات خود را در موارد مختلف از مجرای قانونی آن با کمیسیون شکایات انتخاباتی مطرح می کنیم.

رئیس جمهور غنی تأکید کرد که تیم دولت ساز از اجراآت و کارکرد کمیسیون شکایات انتخاباتی در پرتو قانون نظارت خواهد کرد. وی از نهاد های ناظر بر پروسه انتخابات نیز خواست که از بخش های باقی مانده این پروسه نیز  به خوبی نظارت کنند.

آقای غنی از شجاعت اخلاقی و تعهد اعضا و هوادارن تیم دولت ساز به منافع ملی قدردانی کرده گفت که این تیم در جریان پیکارهای انتخاباتی به خوبی نشان داده است که به منافع ملی متعهد است.

رئیس جمهور بیان داشت که نظام جمهوریت، محوریت برای شهروندان است و امروز روز جشن مردم افغانستان است که این پیروزی را به تمام شهروندان کشور تبریک می گویم.
رئیس جمهور غنی همچنین گفت که برای تیم دولت ساز، قدرت وسیله خدمت است نه هدف، آنچه مهم است ایجاد اقتدار ملی است. رئیس جمهور از استاد دانش بعنوان یادگار صدیق شهید مزاری یاد کرد و گفت که در نظام جمهوری و تیم دولت ساز تمام شهروندان کشور باهم برابر و برادر است و هیچ کسی از کسی برتری ندارد و هدف تیم دولت ساز خدمت صادقانه برای سربلندی و آبادی کشور می باشد.

  پربازدید ترین