• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

چند تناقض در پیوند به اعلان نتایج انتخابات (عکس)

به این عکس‌ ها دقت کنید و چند تناقض‌ آشکار در پیوند به اعلان نتایج نخستین انتخابات (انتصابات) را ببینید.

1- اگر کمیسیون نامستقل انتخابات یعنی کمیسیون ارگ و دسته‌ی دولت‌‌ ساز حدود 300000 رای تقلبی و ناپاک را باطل اعلان می‌ کرد و آرای پاک مردم را از آرای ناپاک جدا می‌کرد، مجموع آرای داکتر عبدالله حالا بالای 51% می‌بود و در اعلان نتایج نخستین پیشتاز می‌ بود.

2- بیشتر نامزدان بشمول حکمتیار در این نتیجه کمتر از 100000 رای آورده اند که خود نشان دهنده‌ ی تقلب و تناقض دیگری‌ است. اینجا پرسشی مطرح می‌ شود که این نامزدان هنگامیکه نتوانستند 100000 یا بالاتر از آن رای بیاورند پس چگونه توانستند 100000 شناسنامه‌ی برچسپ‌زده‌ی مشروط و تضمینی پیش از برگزاری انتخابات را فراهم کنند؟

3- در فهرست زیر کمیسیون وابسته‌ی انتخابات مجموع آرای دکتر فرامرز تمنا را در ردیف چهارم قرار داده است که بدون شک این از برکت الطاف خشوی مهربان وی است تا نشان دهد که داماد نازدانه، بی‌تعهد و شیکش آرای بیشتر دارد و در حکومت آینده دست کم سزاوار سمت یک وزارت است. اگر جایگاه و پایگاه مردمی و شهرت دکتر پدرام و نبیل را با تمنا مقایسه کنیم تناقض و تخلف آشکار را به خوبی می‌ بینیم. من فکر نمی‌ کنم که تمنا بتواند بیشتر از نبیل، پدرام و حکمتیار رای آورده باشد و در ردیف چهارم قرار بگیرد.

4- من باورمندم که به گمان بیشتر این کمیسیون حکومتی در اعلان نتایج نهایی نیز غنی را پیروز انتخابات اعلان می‌کند و قوت این مساله بیشتر پیوند دارد به واکنش‌ های پسین سران دسته‌ی ثبات و همگرایی. اگر این دسته چنین محافظه‌ کارانه و منفعلانه پیش برود بدون شک که در نتیجه‌ی نهایی غنی پیروز انتخابات اعلان خواهد شد. چنانکه در اعلامیه‌ی کنونی دسته‌ی ثبات و همگرایی قاطعیت و هشدار لازم دیده نمی‌ شود و بیشتر از آن بوی انعطاف و نرمش استشمام می‌شود.

5- با آنکه می‌دانم و گمان می‌زنم که نتایج نهایی چگونه خواهد بود اما اعلان نتایج نخستین و حدود 50.64 درصد آرا بیانگر پیروزی غنی بوده نمی‌تواند و بربنیاد این آمار و اعلان «تبریک‌ گفتن» ما به همدیگر بیانگر ساده‌لوحی ما است و نشان‌ دهنده‌ ی این‌ است که ما هنوز ذهنیت قانون‌ پذیر، اخلاق احترام به اصول، شعور تفکیک حق و باطل و باورمندی به عدالت نداریم و رویاها و گرایش‌ هایمان را بر واقعیت و حقیقت انتخاباتی ترجیح می‌ دهیم. تبریک‌گفتن به تقلب و تخلف در حقیقت خندیدن به شعور خود و آدمیت ما است. یک شهروند آگاه هیچگاه چنین اشتباهی نمی‌ کند.

6- مجموع آرا در این فهرست حدود 18.24.401 رای است که این به روشنی نشان می‌ دهد که آرای تقلبی و ناپاک نیز مشمول مجموع آرا شده است وگرنه مجموع اشتراک‌ کنندگان واقعی در انتخابات ششم میزان حدود یک و نیم میلیون تن است.



  پربازدید ترین