• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اعضای مجلس: نتایج اعلام شده خوش خدمتی به یک تیم خاص است

اعضای مجلس: نتایج اعلام شده خوش خدمتی به یک تیم خاص است

شماری از اعضای مجلس نماینده‌گان در واکنش به اعلام نتایج ابتدایی انتخابات می‌گویند، کمیسیون انتخابات در تبانی با یک دستۀ انتخاباتی مشخص 300 هزار رأی خارج از زمان را وارد سیستم مرکزی کرده که این کار به باور آن‌ها خوش خدمتی به شخص و تیم انتخاباتی خاصی است.

در نشست عمومی امروز مجلس نماینده‌گان، شماری از اعضای مجلس اعلام نتایج ابتدایی انتخابات از سوی کمیسیون انتخابات را خلاف طرزالعمل‌های قانونی انتخابات می‌دانند و اعضای این کمیسیون را متقلب می‌خوانند.

به گفتۀ آنان، شامل‌کردن آرای خارج از زمان در سیستم مرکزی اعتبار قانونی ندارد و این امر نشان می‌دهد که کمیسیون انتخابات در تبانی با دستۀ انتخاباتی مشخص، در پی آن است تا  300 هزار رأی غیرقانونی را بر مردم تحمیل کند.

اعضای مجلس نماینده‌گان از کمیسیون شکایات انتخاباتی می‌خواهند که آرای غیرقانونی را از سیستم خارج کند.

اما نادرخان کتوازی، از دیگر اعضای مجلس نماینده‌گان می‌گوید، تا زمانی که کمیسیون شکایات انتخاباتی کمیسیون مستقل انتخابات را متهم به تقلب نکند، کسی حق واردکردن این اتهام را ندارد.

میررحمان رحمانی، رئیس مجلس نماینده‌گان می‌گوید، کمیسیون شکایات انتخاباتی باید مطابق قانون شکایت‌های نامزدان معترض را بررسی کند.

نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری روز گذشته از سوی کمیسیون انتخابات اعلام شد، اما دستۀ انتخاباتی ثبات‌وهم‌گرایی به رهبری عبدالله و عبدالله و شماری از تیم‌های انتخاباتی دیگر این نتایج را نپذیرفتند.

  پربازدید ترین