• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ما با دسته ای روبه رو هستیم که تقلب سرلوحۀ کارهایش است و اساس امور آن را دروغ تشکیل می دهد

ما با دسته ای روبه رو هستیم که تقلب سرلوحۀ کارهایش است و اساس امور آن را دروغ تشکیل می دهد

عبدالله عبدالله، رهبر دستۀ انتخاباتی ثبات و همگرایی در همایش سیاسی حزب وحدت اسلامی که امروز (پنج‌شنبه، 5 جدی/دی) در کابل برگزار شد، می‌گوید که کمیسیون‌های انتخاباتی باید از رأی مردم پاسداری کنند و به کسی اجازۀ تقلب را ندهند.

او می‌گوید دسیسه‌یی علیۀ دستۀ انتخاباتی ثبات و همگرایی و در برابر استحکام وحدت ملی در جریان است، اما آنان متوجه این دسیسه هستند.

آقای عبدالله با اشاره به دستۀ انتخاباتی دولت‌ساز به رهبری اشرف غنی می‌گوید «دستۀ ثبات و همگرایی با دسته‌یی روبه‌روست که تقلب سرلوحۀ کارهایش است و اساس امور آن را دروغ تشکیل می‌دهد.»

محمدکریم خلیلی، رهبر حزب وحدت اسلامی در این همایش می‌گوید، نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری به هیچ عنوان برای مردم قابل پذیرش نیست و حکومت برخاسته از تقلب را نمی پذیرند.

آقای خلیلی، اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری را فجیع می‌خواند و می‌گوید، احزاب سیاسی اجازه نخواهند داد که کمیسیون شکایات انتخاباتی این نتایج را تأیید کند.

از سوی دیگر، ائتلاف احزاب سیاسی برای نجات افغانستان امروز در نشست جداگانه‌یی در کابل از کمیسیون‌ شکایات انتخاباتی می‌خواهد که با بی‌طرفی کامل، بر اساس قانون و کارشیوه‌های انتخابات به‌ شکایات دسته‌های انتخاباتی رسیده‌گی کند.

این ائتلاف همچنان از کمیسیون مستقل انتخابات می‌خواهد که هرچه زودتر نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کند.

  پربازدید ترین