• سه شنبه, 28 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رفتن انتخابات به دور دوم مشکل افغانستان را حل نخواهد کرد

از حالا مشخص است که رفتن انتخابات به دور دوم نیز مشکلی را حل نخواهد کرد و گذشت زمان فقط زمینه را برای ایجاد دولت موقت بیشتر فراهم می آورد.

هدف بلوک غرب به خصوص آمریکایی ها برای غارت بیشتر افغانستان، اغتشاش و ناامنی فزاینده تر است تا در سردرگمی مردم و رهبران این سرزمین، راحت تر مقاصد شوم خود را تکمیل نمایند.

در این راستا نه انتخابات در این مملکت به نتیجه می رسد و نه دموکراسی و نه حقوق بشر و نه دیگر امتیازات اولیه انسانی....
اما شعار رسیدن به این اهداف باید هر روز به نحو تازه ای بر سر زبان ها باشد تا به مردم تلقین شود که در راه رسیدن به آرامش حرکت می کنند ولی در حقیقت هیچ نشانه ای از آرامش و رفاه نباشد.

دست نشاندگان غربی یکی پس از دیگری از غرب آمده و بر مردم حکومت می کنند و با افتضاح هریک دیگری بر مسند قدرت تکیه می زند و این فریب مردمی همچنان ادامه دارد...

در مقطع کنونی هدف آمریکا از ناامنی های روزافزون در کشور ما این است که یکبار دیگر تمامی دوره های حکومتی از زمان اشغال تا کنون تکرار شود. زیرا هنوز آمریکا برای غارت بیشتر افغانستان زمان بیشتری نیاز دارد و تنها راه چاره تکرار حکومت های گذشته با حکومتداری افرادی از گذشته و حال می باشد.

در زمان حاضر، طرح آمریکایی ها برای ادامه حضور و غارت شان در افغانستان، ایجاد دولت موقت دوساله است. دولتی مانند گذشته که تمامی احزاب و جریان ها در آن شرکت کرده دوسال دیگر اینگونه سپری شود و سپس آمادگی برای یک انتخابات دیگر بوجود آید و بازهم تقلب و جعل و فریب از سر گرفته شود...

اما قبل از دولت موقت، چند صباح دیگری نیز با نام رفتن انتخابات به دور دوم خواهد گذشت از همین حالا یوناما برای دور دوم انتخابات آمادگی می گیرد.
توبی لینزر معاون دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان گفت: ما در حال آماده کردن برنامه‌های احتیاطی هستیم. اگر اعلام کمیسیون انتخابات نشان دهد که هیچ‌کس بیش از پنجاه درصد رای نیاورده در آن صورت نهادهای انتخاباتی برای برگزاری دور دوم آمادگی خواهند داشت.

جان بس سفیر آمریکا در افغانستان، با اشاره به سطح مشارکت پایین رای دهندگان در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان گفته بود که برنده انتخابات ریاست جمهوری افغانستان از حمایت شمار اندک مردم این کشور برخوردار خواهد بود و باید به فکر تشکیل یک حکومت فراگیر باشد.
این جمله سفیر آمریکا خود حکایت از ایجاد حکومت موقت را دارد که رییس جمهور را ملزم به اشتراک همه سران و نامزدان انتخاباتی در حکومت می کند.

در هر حال، از حالا مشخص است که رفتن انتخابات به دور دوم نیز مشکلی را حل نخواهد کرد و گذشت زمان فقط زمینه را برای ایجاد دولت موقت بیشتر فراهم می آورد.

  پربازدید ترین