• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مراسم بزرگداشت حاج قاسم سلیمانی و هم رزمان شهیدش در قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت حاج قاسم سلیمانی و هم رزمان شهیدش در قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهید جنرال حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و همرزمان شهیدشان،‌ از سوی علما، دانشجویان و مهاجرین افغانستانی مقیم قم در حسینیۀ شاه خراسان برگزار گردید.

شام روز جمعه 20 جدی، مراسم بزرگداشت شهید جنرال حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهید ایشان در جنایت تروریستی آمریکا، در حسینیه‌ی شاه خراسان شهر مقدس قم با حضور نمایندگان دفاتر مراجع عظام تقلید، مسئولان استانی از جمله رئیس اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی استان و هیئت همراه، سلسله جلیله روحانیت، علما، فرهنگیان و مهاجرین و انصار مقیم قم برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سید حسن سجادی، پیرامون مجاهدت‌ها و مقاومت‌های خالصانۀ جنرال قاسم سلیمانی در کنار سرداران جهاد افغانستان به سخنرانی پرداخت.

همچنین در انتهای این مراسم قطع‌نامۀ مهاجرین در رابطه با شهادت سردار سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و دیگر شهدای حادثۀ تروریستیِ جنایت آمریکا قرائت شد.

متن این قطعنامه را در ادامه مطالعه می‌کنید:
بسم الله القاصم الجبارین
درود بر ارواح طیبه شهدا، از شهدای صدر اسلام تا پاک باختگان کربلا، شهدای انقلاب، سبکبالان مقاومت و بیداری اسلامی، امام شهداء، بالاخص سرداران گلگون‌کفن حریم ولایت.

جبهه مثلت شوم و جهنمی استکبار، صهیونیزم و تکفیری های تحت فرمان حاکمیت اشغالگر ایالات متحده آمریکا؛ با تمام امکانات مادی که در اختیار دارند و با طراحی و اجرای  نقشه های هرچند دقیق و از جمله ترور شخصیت های تآثیر گزار و مردمی؛ سعی دارند که جهان را بر اساس امیال شیطانی خود مدیریت نمایند؛ اما  با این وجود آنان در برابر اراده ی خداند عاجز و درمانده شده و وخداوند، توطئه و نیرنگ جبهه ی شیطان صفتان مکار را به خودشان بر می گرداند. «وَ مَکَرُوا وَ مَکَرَ اللَّهُ وَ اللَّهُ خَیْرُ الْماکِرینَ.
 
شهادت سرداران همیشه جاوید مقاومت اسلامی، سردارسپهبد حاج قاسم سلیمانی و سردار مجاهد ابومهدی المهندس و دیگر همراهان شهیدشان، فصل دیگری را فرا روی امت اسلام در برابر جبهه کفر و نفاق گشود، و خون تازه بر رگ رهروان و مجاهدان راه حق و حقیقت دمید و با ایجاد وحشت شدید جبهه استکبار، دشمن مکار را انفعال و و انزوا کشاند؛ بار دیگر جهانیان به وضوح پیروزی قاطع خون بر شمشیر را مشاهده نمودند.

مردم مجاهد، ولایت مدار و مهاجر افغانستانیِ مقیم جمهوری اسلامی ایران اعم از از حوزویان، دانشکاهیان، تجار، کسبه و کارگران؛ به نمایندگی از ملت همیشه در صحنه و تمدن ساز افغانستان، ضمن اعلام انزجار و محکومیت اقدام تروریستی و ناجوانمردانه اخیر آمریکای جنایتکار؛ نکات ذیل را اعلام می دارد:

1. دولت متجاوز و در رآس آن رئیس جمهور مشکوک النسب فعلی آمریکا؛ که در سیزدهم دی ماه سال جاری دستور ترور سرداران رشید و نام آور جبهه مقاومت را به اجرا گذاشت و مستقیم با فرزندان غیور مکتب عاشورایی در افتاد؛ باید بدانند؛ که تصمیمات جنایتکارانه آنان در مقابل اراده و خواست خداوند محکوم به شکست است.

2. از تمامی ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران؛ مخصوصا از مدیریت جامع و جهادی رهبر فرزانه ی انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مدظله العالی، از بابت وارد کردن اولین سیلی کارآمد و سرنوشت ساز؛ که در راستای انتقام سخت به ترور سرداران مقاومت، بر صورت ناپاک شیطان بزرگ نواختند و درمانگی آنان را در پیش چشم جهانیان عملیاتی نمودند؛ کمال تشکر، امتنان و قدردانی را داریم. و به نیروهای جان برکف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این شجره طیبه ماندگار خمینی کبیر (رضوان الله تعالی علیه)؛ که با درایت و دقت مثال زدنی، فرامین ولی امر مسلمین را به به بهترین وجه ممکن اجرایی نمودند، و لانه های جهنمی شیطان بزرگ را هدف قرار دادند؛ تبریک ویژه تقدیم می داریم.

3.  اینک نوبت آن رسیده است؛ که همگان بیش از پیش هشیار و بیدار باشیم و سران و تمامی مدیران جهان اسلام و همه ی آزادی خواهانی؛ که متولی مدیریت امور دینی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، نظامی و اجتماعی می باشد، از این فرصت کم نظیری که از برکت خون شهیدان مقاومت به دست آمده، در راستای اعتلای کلمة الله و عزت مندی جهان بشریت، مناسب ترین اقدامات را انجام دهند؛ تا سایه شوم حضور نامشروع متجاوزان بیگانه برای همیشه از سر ملت های منطقه برداشته شود.

4. شکی نیست که راه نجات امت اسلامی که توان حیات بخشیدن به کالبد جامعه را دارد؛ همانا پویا نگهداشتن فرهنگ ایثار و جهاد فی سبیل الله است، که آغازش بی اعتنایی به دنیا و سرانجامش ایثارگریست. فرهنگی که چراغ هدایت و بشارت دهنده وحدت در میان امت اسلامی بوده؛ و بیانگر ایمان، اخلاص، ایثار، علم، تعقل، تدبیر، تحمل و عمل به تکلیف، می باشد.

5. همگان وظیفه داریم با شناخت اهداف دشمن، و شناخت درست مبانی فرهنگ اسلامی، تقویت مستمر بینش و باورهای اعتقادی، معرفی شهداء و ایثارگران بعنوان الگوهای راستین برای جوانان، ترویج فرهنگ خودباوری، تقویت مراکز فرهنگی، استفاده از فن آوری های نوین فرهنگی، به کارگیری از نیروهای متعهد، تحصیل کرده و مسئولیت پذیر و مبارزه با روحیه تجمل‌گرایی، در راه رشد و توسعه ی جبهه جهانی مقاومت، ثابت قدم بمانیم. شکی نیست؛ علمای اسلام، مراجع عظام، حوزه های علمیه، طلاب، اساتید دانشگاه و دانشجویان، تشکلها و فعالان فرهنگی و اقتصادی؛ می توانند نقش بسزایی در حمایت های معنوی و بالا بردن روحیه جهاد گران و مدافعان جبهات مقاومت ایفا نمایند.

6. بار دیگر یاد رشادتها و ایثارگری لاله های گلگون کفن را پاس بداریم. دلاور مردانی که بر اساس پیمان الهی «صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ» تا آخرین نفس بر سر عهدى که با خدا بسته بودند ایستادند. «فَمِنْهُمْ مَنْ قَضى‏ نَحْبَهُ » بعضى از آنها به عهد خود وفا کرده، و شربت شهادت نوشیدند. و«وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ» و بعضى نیز در انتظارند. «وَ ما بَدَّلُوا تَبْدِیلًا» و کمترین انحراف و تزلزلى در کار خود پیدا نکردند.

7. در پایان با رهبر و ولی امر مسلمین حضرت آیةالله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) پیمان می بندیم؛ که تا آخرین توان در راستای تحقق تمدن نوین اسلام و تحقق بخشی به وحدت امت اسلامی، در اجرای منویات حضرتعالی کوتاهی نخواهیم کرد؛ با عنایت و یاری خداوند نهضت رهروان دین حنیف اسلام ناب و جبهه ی جهانی مقاومت اسلامی به قیام و ظهور حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا له الفداء، متصل شود. ان شاء الله.
والسلام علی من اتبع الهدی



















  پربازدید ترین