• پنج شنبه, 30 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رییس جمهور غنی به باشنده گان ناحیه های ششم، هفتم و سیزدهم کابل چه وعده هایی داد؟

رییس جمهور غنی به باشنده گان ناحیه های ششم، هفتم و سیزدهم کابل چه وعده هایی داد؟

رییس جمهور غنی نظریات، مشکلات، خواست ها و پیشنهادات باشنده گان ناحیه های ششم، هفتم و سیزدهم کابل را استماع نمود.

در چهارمین نشست گفتمان ملی که روز گذشته در قصر سلام خانه ارگ برگزارشد، محمد امین غیرت به نماینده گی از معارف و جوانان، مولوی عبدالرحمن به نماینده گی از علمای کرام، سیماگل جمالی به نماینده گی از زنان، انجنیر خوشحال یاری به نماینده گی از وکلای گذر و محمد عارف حیدری به نماینده گی از اصناف و بزرگان قومی، از رییس جمهور بخاطر اینکه دروازه ارگ را به روی مردم باز کرده و مشکلات مردم را رو در رو می شنود، تشکر کردند.

به نقل از ارگ، آنان مشکلات، خواست ها او پیشنهادات شان را در زمینه های ترانسپورت، کانکریت سرک ها و کوچه های فرعی، آب آشامیدنی، نا امنی، صحت، جمع آوری کثافات، جلوگیری از غصب زمین، بلند بردن کیفیت معارف، برق، محیط زیست، مشکلات و حقوق زنان، ایجاد ساحه سبز و پارک های تفریحی، جلوگیری از خشونت علیه زنان، افزایش قیمت مواد سوخت، اعمار بند شاه توت، جلوگیری از مواد مخدر، برداشتن موانع از سرک ها و کوچه ها، جلوگیری از جرایم و رسمی ساختن مساجد، با رییس جمهور شریک ساختند.

اشرف غنی پس از استماع خواست ها و پیشنهادات سخنرانان، گفت که در کنار اصلاحات دیگر، در امنیت کابل تغییرات سراسری رونما خواهد شد و همچنان در پولیس ملی اصلاحات اساسی به میان می آید. ترس مردم از پولیس باید به باور مبدل گردد و کابل مصئون شود، چون بدون این کار این سرمایه بشری و طبیعی ضایع می گردد.

وی قضاوت جمعی مردم را بی پیشینه و تشخیص آنان را بجا خوانده، گفت که تشخیص شما نقشۀ راه من است. پیشنهادات و نظریات شما به برنامه و پلان مبدل می شود. بدون همکاری تان، مشکل ناامنی کابل و دیگر مشکلات حل نمی گردد.

غنی تصریح کرد که اقدامات مسئولین کابل کافی نمی باشد، آنان باید در شش ماه آینده مشکلات موجود را حل و رضایت مردم را به دست بیاورند.
او حمایت مردمی را در تغییر ساحات غیر پلانی به ساحات پلانی، ایجاد محیط مناسب و استملاک مهم خواند و گفت: در این بخش با ایجاد نظم و سیستم، عواید شهر کابل ده برابر افزایش خواهد یافت. باید زمینه استفاده از برق آفتابی فراهم گردد و به رییس دافغانستان برشنا شرکت هدایت داد تا در مدت سه هفته مشکلات موجود در قسمت برق، به خصوص مشکلات در پرداخت صرفیۀ برق شهروندان، به صورت اساسی حل و مدیریت گردد.
همچنین وی خاطر نشان ساخت که هر شهروند باید مانند مصرف پول مبایل، از مصرف برق خویش نیز آگاهی داشته باشد. ارجحیت دادن به مقامات دولتی در قسمت برق، قابل قبول نمی باشد. وی افزود که مشکلات زنان ابعاد فرهنگی و پیچیده دارد و به منظور تشخیص و حل این مشکلات، با زنان در نشست های اختصاصی بحث خواهد شد.

اشرف غنی به رییس معارف شهر کابل هدایت داد تا در مدت چهار هفته پلان منظمی را بخاطر جلوگیری از آزار و اذیت شاگردان به خصوص شاگردان اناث ترتیب کند، در غیر آن این ریاست لغو خواهد شد. وی افزود که فروشندگان مواد مخدر همانند تروریستان قاتل مردم هستند و در مقابل آنان اقدامات جدی صورت خواهد گرفت.

او به والی، شاروال و قوماندان امنیه کابل هدایت داد تا موانع را از سرک ها و کوچه های شهر کابل بردارند. وی افزود که دریای کابل مدیریت می گردد، ساحه شیردروازه به پارک ملی مبدل می شود و در ساحه سبز کابل تغییرات اساسی به میان می آید.

اشرف غنی در اخیر سخنانش، همکاری و حمایت مردم را در زمینه نشر اسامی غاصبین، ممنوع الخروج ساختن و معرفی آنان به لوی څارنوالی، مهم خواند. وی افزود که باشنده گان کابل در شش ماه آینده باید حداقل شش پیشرفت اساسی را در نواحی شان، لمس کنند.

  پربازدید ترین