• پنج شنبه, 30 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

فیصله ی نهایی در مورد 300 هزار رای «جنجالی» هفته ی آینده اعلام خواهد شد

فیصله ی نهایی در مورد 300 هزار رای «جنجالی» هفته ی آینده اعلام خواهد شد

مسوولان کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی می‌گویند که این کمیسیون در پیوند به 300 هزار رای جنجالی، روز دوشنبه‌ی هفته‌ی آینده، فیصله‌ی نهایی خود را اعلام خواهد کرد.

براساس گفته‌های کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی، قرار بود امروز پنج‌شنبه دهم دلو، کمیشنران این کمیسیون در پیوند به شکایت‌های استثنایی فیصله‌های شانرا اعلام کنند؛ اما قاسم الیاسی، عضو این کمیسیون می‌گوید که بررسی شکایت‌های استثنایی نیازمند دقت است و از این رو آنان به زمان بیشتری نیاز دارند.

به گفته‌ی آقای الیاسی، دوشنبه‌ی هفته‌ی آینده این کمیسیون فیصله‌اش را در مورد آرای جنجالی و استثنایی اعلام خواهد کرد.

اما داوود علی نجفی، رییس پیشین دبیرخانه‌ی کمیسیون مستقل انتخابات، فشارهای سیاسی را دلیل به ‌تاخیر افتادن این روند می‌خواند و از کمیسیون‌ شکایت‌های انتخاباتی می‌خواهد که در روشنی قانون عمل کند.

از سویی هم شماری از شهروندان کشور از جار و جنجال‌های انتخاباتی و به درازا کشیدن این روند خسته شده‌ اند، آنها از کمیسیون‌ شکایت‌های انتخاباتی می‌خواهند که هر چه زودتر سرنوشت رای‌های‌شان را روشن کنند.

کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی سه‌شنبه‌ی هفته‌ی پیش روند بررسی شکایت‌های استینافی را آغاز کرد و بر اساس قانون، تنها شش روز دیگر فرصت دارد تا فیصله‌ی نهایی‌اش را در مورد تمامی بیش از شش هزار شکایت، مشمول شکایت‌‎ها در پیوند به 300 هزار رای جنجالی اعلام کند.

  پربازدید ترین