• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

عبدالله عبدالله: امیدوارم نتیجه ی انتخابات به گونه ی شفاف اعلام شود

عبدالله عبدالله: امیدوارم نتیجه ی انتخابات به گونه ی شفاف اعلام شود

عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی و رهبر دسته‌ی انتخاباتی ثبات و همگرایی، ابراز امیدواری می‌کند که نتیجه‌ی انتخابات ریاست‌جمهوری، به گونه‌ی شفاف اعلام شود.

آقای عبدالله که روز شنبه (19 دلو) طی همایشی در کابل سخن می‌زد، گفت: «امیدواریم نتیجه‌ی نهایی انتخابات، در مطابقت با قانون و طرزالعمل‌ها و به گونه‌ی شفاف اعلام شود.»

او افزود که اعلام نتیجه‌ی شفاف انتخابات ریاست‌جمهوری، سبب نجات افغانستان از آتش جنگ و کسب اعتماد دوباره‌ی مردم به روند انتخابات خواهد شد.

آقای عبدالله گفت: «با اعلام نتیجه‌ی شفاف، از این مرحله عبور خواهیم کرد و به مرحله‌ای خواهیم رسید که مردم واقعا در تعیین سرنوشت خود بر اساس حق رأی پاک خود نقش داشته باشند و با هم در نجات کشور از آتش جنگ و ساختن کشور خواهیم گرفت.»

این در حالی است که کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی، روز چهارشنبه (16 دلو) فیصله‌ی نهایی‌اش را در مورد شکایت‌های استینافی اعلام کرد. بر اساس این فیصله، آرای 1412 محل رأی‌دهی مربوط به 300 هزار رأی جنجالی، به تفتیش ویژه و آرای 298 محل دیگر به بازشماری مجدد می‌رود.

قرار است کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی، روز شنبه (19 دلو) فیصله‌ی نهایی‌اش را به کمیسیون مستقل انتخابات بفرستد. کمیسیون مستقل انتخابات، پس از تطبیق این فیصله‌ها، نتیجه‌ی نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری را اعلام خواهد کرد.

  پربازدید ترین