• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تجدید بیعت مهاجرین افغانستانی مقیم ایران با آرمان های امام خمینی(ره)

تجدید بیعت مهاجرین افغانستانی مقیم ایران با آرمان های امام خمینی(ره)

مراسم تجدید بیعت مهاجرین افغانستانی در آستانه چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران بعد از ظهر امروز در مرقد مطهر امام خمینی (ره ) برگزار شد.

جمعی از علماء، دانشجویان و مسئولین هیئت های مذهبی مهاجرین افغانستانی مسئولین دفاتر مراجع تقلید  افغانستانی آیات عظام محقق کابلی (ره)، فاضلی بهسودی، فیاض و موحدی نجفی با حضور  در مزار بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی باردیگر با آرمان های انقلاب اسلامی ایران تجدید بیعت کردند.

در پایان بخش این تجدید میثاق حجت الاسلام والمسلمین استاد شیخ علی ناطقی مسئول تبلیغات دفترَ آیت الله العظمی محقق کابلی(ره) در طی سخنان کوتاهی یاد و خاطره امام خمینی(ره) راگرامی داشتند.

این ادعا نیست اگر اینگونه تحلیل شود که عمده‌ترین دلیل حضور مهاجرین افغانستانی در ایران آن هم در سال‌های پس از سقوط رژیم پهلوی، وجود و حضور مبارک حضرت امام خمینی (ره) بوده است.

به کارنامه افغانستانی‌ها که نگاه بیندازیم عمق ارادت‌شان به امام روح‌الله مثال زدنی است و در سال‌های تنگنای کمونیستی در فضای افغانستانی، صدهات زن و مرد و پیر و جوان افغانستانی به جرم «خمینیست» بودن جان خود را در راه اسلام و امام مسلمانان از دست داده و به شهادت رسیده‌اند.

در مبارزات انقلاب اسلامی ایران نیز اگر تاریخ را ورق بزنی نام صدها و بلکه هزاران افغانستانی را خواهی یافت که دوشاشوش برادران ایران خود در راه پیروزی انقلاب خمینی جنگیده و خون داده و برای تحقق شعار «اسلام مرز ندارد» تا پای جان ایستاده‌اند.

ارادت افغانستانی‌ها به خمینی کبیر به همین‌جا ختم نمی‌شود. آن‌ها از شهر و دیارشان به واسطه جنگ و ناامنی به ایران خمینی پناه آورده بودند تا در سایه امنیت روحی و جسمی بتوانند فرزندان خود را در محیط آرام اسلامی تربیت کنند که نواخته شدن طبل جنگ از سوی صدام و دستور امام خمینی به مردم ایران برای حضور در جبهه‌های جنگ، امان‌شان را بُرید و نتوانستند آرام بنشینند و سر از پا نشناخته عازم عرصه دفاع مقدس شدند.

تقدیم بیش از 2000 شهید افغانستانی در طول دوران دفاع مقدس برگی از کارنامه درخشان افغانستانی‌ها در کلاس درس خمینی است که نمی‌شود و نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

اکنون نیز هر ساله و در ایام‌الله دهه فجر، صدها مرد و زن افغانستانی با حضور در حرم مطهر بنیان‌گذار انقلاب اسلامی با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق می‌کنند.

  پربازدید ترین