• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مردم انقلابی ایران یکبار دیگر عظمت و اقتدار خود را به رخ جهانیان کشید

مردم انقلابی ایران یکبار دیگر عظمت و اقتدار خود را به رخ جهانیان کشید

مردم انقلابی ایران یکبار دیگر در سالروز پیروزی پرشکوه انقلاب اسلامی به صحنه آمدند تا با وجود همه فتنه ها و توطئه هایی که علیه کشور و نظام و انقلاب شان جریان دارد، فریاد حمایت از آرمان های اصیل انقلابی سر دهند و با امام و شهدای سربلند راه آزادی ایران و عظمت و اقتدار اسلام، تجدید عهد کنند.

راه پیمایی عظیم 22 دلو (بهمن) در ایران در شرایطی برگزار شد که این کشور از سوی قدرت های استکباری و رژیم های سرسپرده آنها در منطقه و فرامنطقه، زیر شدیدترین فشارها قرار دارد؛ اما حضور حماسی و میلیونی ملت ایران در این روز نشان داد که ملت بزرگ ایران، همچنان قدردان رشادت های شهیدان اش است و در برابر شجاعت، ایثار و فداکاری سرداران سربلند اسلام و سربازان جان بر کف آن، تعظیم می کند.

حضور شکوهمند مردم ایران در 22 دلو امسال یکبار دیگر این پیام قدرتمند را به دشمنان جمهوری اسلامی، ارسال کرد که انقلاب اسلامی نه تنها تضعیف نشده؛ بلکه نیرومندتر از همیشه به حضور حماسی خویش در دنیای امروز ادامه می دهد و به مثابه یک گفتمان مؤثر و پرقدرت، نظم اقتدارگرایانه، یکجانبه و استکباری حاکم بر مناسبات دنیای کنونی را به چالش می کشد.

نکته ای که در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بیش از همه، تأمل برانگیز بود، پویایی و عظمت و شکوه حمایت مردم ایران از آرمان های انقلابی شان بود. آنها آمدند تا به استکبار بگویند که «ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد». آنها به امریکا پیام دادند که با ترور سردار سلیمانی ها، ریشه های انقلاب شان نیرومندتر می شود و درخت تنومندی که روزی نهالی نحیف به نظر می رسید، امروز به لطف خون پاک شهیدانی که برای پاسداری از آن، عاشقانه جان داده اند، سبز و پرثمر گشته است.

مردم ایران در 22 دلو امسال که همزمان با چهلمین روز شهادت سردار سرافراز اسلام شهید قاسم سلیمانی به دست ترامپ تروریست بود، همه مشکلات ناشی از تحریم های ظالمانه و تهدیدهای تروریستی دشمنان شان را فراموش کردند و آمدند تا بگویند: می جنگیم، می‌ میریم، ذلت نمی پذیریم.

این پیامی است که پس از 41 سال همچنان از حنجره مردم ایران به دنیا مخابره می شود؛ پیامی که پیام آور زندگی و پویایی و اقتدار انقلاب اسلامی است.

بیگانگان اما سعی می کنند چشم و گوش شان را ببندند و این پیام را ناشنیده بگیرند. آنها می دانند که ایرانی ها چه می خواهند؛ اما تمام تریبون ها تبلیغاتی، امکانات سیاسی و منابع مالی شان را در خدمت چند عنصر سلطنت طلب و شورشگر قرار داده اند تا آنان را نمایندگان واقعی ملت ایران، معرفی کنند. این ترفند 41 ساله اما دیگر کارآیی ندارد؛ زیرا ملت ایران با تقدیم سردار سلیمانی ها، با بصیرت و آگاهی، دشمنان واقعی شان را شناخته اند و نمی خواهند تجربه های تلخ کشورهایی مانند سوریه، لیبیا، عراق و... را آنها نیز تجربه کنند. آنها می دانند که سوغات امریکا و غرب برای آنان، جز ویرانی و کشتار و مرگ و ترور و آوارگی و فقر نیست. همین اکنون نیز آنها دشمنی امریکا را با پوست و گوشت شان حس کرده اند و می دانند که ظالمانه ترین رژیم های تحریمی به هدف تضعیف ملت ایران، به اجرا گذاشته می شود و اقشار مسضعف و فقیر جامعه را آماج قرار می دهد.

با چنین دشمن ددمنشی چگونه باید رفتار کنند؟ پاسخ این سؤال را آنها با حضور حماسی خود در راه پیمایی 22 دلو دادند. آنها با همان شعارهای صدر انقلاب شان پاسخ دشمن خود را دادند تا بگویند که شهادت، آنها را زنده تر می کند و انقلاب شان را مقتدرتر می سازد.

  پربازدید ترین